söndag 28 oktober 2012

God krämig pastasallad

I dag önskar jag att jag hade ett badkar med super varmt vatten och en härligt doftande badolja i. Jag är som en isbit och har varit hela dagen. Det fick bli en varm dusch i stället.
I går bjöd jag på en krämig pasta sallad som blev riktigt god. Prova gärna.




Krämig pastasallad

5 dl okokt pasta
1 hackad rödlök
1 dl hackade soltorkade tomater
2 dl lätt cremefraiche med smak av fetaost och soltorkade tomater
1-2 dl gräddfil
salt och peppar

Koka pastan, ringla över lite olivolja för att den inte ska klibba. Låt bli kall. Hacka lök och tomater. Blanda allt samman tillsammans med gräddfil och cremefraiche. Salta och krydda efter smak. Vid servering kan man hälla i lite mjölk om salladen har stått och blivit torr (ser godare ut).
Jag serverade detta till kallskuret kött. Den är även god till grillat när det är tid för det.

( måste berätta att min första klass som hudvårdskonsult för Mary Kay gick bra, det kändes bra)

Hoppas ni får ett bra slut på helgen och en bra start på veckan.
Kram // A

3 kommentarer:

  1. För hur många personer är detta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade det som buffe till 10 12 personer. Ska man ha det bara skulle jag tippa på att det räcker till ca 6 pers.....

      Radera