lördag 26 januari 2013

Den bittra sanningen

God morgon, God middag eller vad som passar er alla fina bäst!
Igår läste jag ett blogginlägg av en bloggare som jag följt ett tag, jag känner att jag inte kan släppa det riktigt. Inlägger går ut på att bloggaren har tappat stinget lite (jätte trist tycker jag) och det beror till stor del av att det skrivs mycket om samma av många och att det påverar oss att göra och kanske köpa saker vi inte gjort annars (detta är min egen tolkning av inlägget). Jag håller ju till viss del med.....många skriver om samma märken på både inredning och mode.....som det står i inlägget: Var har det personliga i våra hem tagit vägen? Alla vill bo i samma miljö och med samma stil. (Även detta mina egna ord och en tolkning av vad som står skrivet)

Så nu fick jag vädra detta....Tack!

Så i går lagade jag inte någon extra god middag för att de var fredag.


Det blev hämtmat......i form av pizza. Dock handlade jag vackra blommor (som de flesta andra) men inte för att det var fredag utan för att jag råkade vara i affären en fredag, vilket jag inte tycker om eftersom nittio procent av Sveriges befolkning också  handlar när det är fredag.


Mitt i hämtpizza och blommor hade vi trevligt besök och bjöd på gott snabbkaffe med mjölk och en biscotti till det. Så såg den bittra sanningen ut hos oss en fredagskväll i slutet av januari. En mycket trevlig sådan.

Önskar er alla en super fin dag.

STORA KRAMEN // A

6 kommentarer:

  1. Bemærkelsesværdigt hvordan vi bliver påvirket af hinandens indlæg...! Det er god hjerne gymnastisk :-)) Dejligt med en fredag og pizza, det er bare afslapning og hygge...

    Må du få en rigtig dejlig weekend
    Kram til dig

    SvaraRadera
  2. Gott med pizza! och fint med tulpaner! :)

    Jo jag kan nog hålla med dig att vi påverkar varandra rätt mycket. Inte många som vågar ha sin egen stil. Lite trist faktiskt.. :/
    Man tycker att alla andra har så himla fint i sina hem. Men ser inte riktigt vad man själv har.

    Önskar dig en bra lördag! :)

    Kram Verra

    SvaraRadera
  3. Tycker i och för sig att bloggarna har lite olika smak, jag läser väldigt varierande bloggar där man gillar allt från döskallar till superdyrt.kram Diana

    SvaraRadera
  4. Det är klart att vi bloggare påverkar varandra, så är det ju. Om jag ser något som inspirerar mig, oavsett om det är på en blogg, i en tidning eller hemma hos någon jag känner så jag jag ju med mig det vidare och använder den inspirationen i mitt eget hem. Samtidigt så kan jag hålla med, det ÄR mycket samma märken, samma stilar o.s.v som figurerar på bloggar, men beroende på vilka man väljer att läsa. Det finns ju alla olika sorters bloggar, från hela världen dessutom :-)

    Fina tulpaner!

    Fortsatt fin helg! Kramar

    SvaraRadera
  5. Låter som en härlig fredagskväll hoppas lördagen fortsätter i samma spår. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Tråkigt om man inte tror att man duger som man är på bloggen. DIY tips och fynd å riktiga människor i vardagen är ju det som är roligt att läsa om. Hoppas du får en skön lördagkväll.....krams m

    SvaraRadera