torsdag 24 januari 2013

Morgonens tysta vrå

Jag sitter här igen med min kopp och njuter av mörkret och lugnet (före stormen). Fast denna morgon har jag något i min kopp som jag inte haft på mycket länge i min morgonkopp. Nämligen....


Mannagrynsvälling 

(De ni...det är grejor det)

2 1/4 dl mjölk
1 msk mannagryn
1 nypa salt
1 nypa socker
1/2 dl russin

Koka upp mjölk, salt och socker. Tillsätt gryn och russin. Koka i ca 4 minuter. NJUT.....

Det är så gott ibland och just idag blev jag jätte sugen på det.

Ha en riktigt bra dag.
Kram // A

7 kommentarer:

  1. Sitter också hä och njuter av lugnet :) kram och god morgon/Diana

    SvaraRadera
  2. Jag tror sjutton inte att jag ens har smakat på mannagrynsvälling! Är det gott?? Ja, samma fråga får ju jag när jag äter min grötfrukost varje morgon, på fiberhavregryn :-) Det är faktiskt gott, med kanel på :-) Ha en go dag!

    SvaraRadera
  3. Mums!! Det får bli mitt mellanmål ;)kramen /G

    SvaraRadera
  4. Älskar mannagrynsvälling men när jag tänker efter det har jag nog inte smakat på det på 30 år. Det ska det bli ändring på.....krams m

    SvaraRadera
  5. Älskar frukost men inte välling, äter min omelett o dricker min kaffe latte som jag inte kan vara utan. Ha en härlg elg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Mannagrynsvälling? Oj... det har jag aldrig hört tala om. Gröt ja (fast bara med en massa sylt), men välling... ja, varför inte. :)

    SvaraRadera
  7. Det har jag aldrig testat. Men mannagrynsgröt är gott:-))

    Kram cecce

    SvaraRadera