fredag 8 februari 2013

Ingen lön för mödan

Hej och hjärtligt välkommen denna fredag.
Idag slutar jag  tidigt så det blir myseftermiddag med två av mina älsklingar, och i kväll blir det något så oväntat som Tacos....yea!
Har ni middags planer för kvällen?

En av mina två har länge varit nyfiken på kokosnöten, så igår SLOG vi till..haha.

Jag såg ett klipp på You Tube som visade hur man smidigt kan öppna nöten. Det var bara att slå med hammaren runt midjan på nöten tills den spricker. Jorå så att......duktiga jag stod över vasken så att det inte skulle bli kokosmjölk i hela köket....mjölken som vi var så nyfikna på att smaka.....jodå!
Väl öppen så......en TOM nöt, där fanns ingenting i, helt torr.
Ehhh...snuvad på konfekten (och träningsvärk i armen....nejdå)....kan vi ju säga.

Önskar er en underbar fredag.
Kram // A

11 kommentarer:

  1. Har aldrig öppnat en kokosnöt ;)
    Hoppas du får en fin fredag!

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  2. Va snopet, bättre lycka nästa gång o lite träning är aldrig fel. Ha en härlig fredag med taccomys. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Det har jag aldrig provat på, att öppna en kokosnöt, även om barnen och även jag själv som barn, nyfiket strök över den håriga frukten och längtade efter att få se hur den egentligen såg ut inuti.

    SvaraRadera
  4. Men usch så snopet. Har smakat på den där mjölken en gång men smakar knappt något vad jg minns. Mer vattnigt än mjölkigt.

    Taco körde vi på förra fredagen. Idag har mannen beställt varma mackor, så jag funderade på att köra dem lite marigare med köttfärsröra på.
    Ha en mysig fredag kram Malin

    SvaraRadera
  5. Minns när jag var liten hur spännande och svårt det var att få upp en cocosnöt! Sen besvikelsen hur illa det smakade!! Det vattninga i och det vita köttet var inte gott! Annars gillar jag cocos!

    Men denna var ju snustorr!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Nej det er faktisk ikke så nemt, jeg har prøvet en enkelt gang, kan det passe vi lavede hul i den så mælken kunne rende af først ? Det er så længe siden :-)
    Øvelse gør mester...! Rigtig dejlig weekend
    Kram fra mig til dig

    SvaraRadera
  7. Så snopet!! Man kanske måste åka utomlands för att å en färsk & god kockosnöt? Ha en skön fredagskväll....krams m

    SvaraRadera
  8. Ja, snopet kan man tycka!
    Trevlig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Men så synd då!! Du får ha pengarna tillbaka:-)

    Min middag bestod av räksallad i soffan och en massa ost!!


    Kram Cecce

    SvaraRadera
  10. Men så snopet. :(
    Men jag luras alltid och tror att mjölken är god fast det är den ju inte. :)
    Jag tar hellre en Bounty. :)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram kram!

    SvaraRadera