lördag 30 mars 2013

Hello.......

God morgon alla!
Idag skiner solen in genom mitt fönster....så underbart!
Jag tror visst jag ska bjuda er på ett helt jätte super gott recept på kolakakor med smak av lakrits. Mums så goda de är.
Jag hittade receptet i tidningen Hembakat som för övrigt är en väldigt trevlig tidning om du som jag älskar att baka.




Lakritskolakakor

200 g smör
1,5 dl socker
1 msk ljus sirap
2 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
3 tsk lakritspulver
5 dl vetemjöl

Blanda smör och socker tills det blandar sig och rör sedan i övriga ingredienser. Forma tre längder och lägg på en plåt. Grädda i ca10 minuter på 200 grader. Ta ut plåten och skär sneda snitt. Låt svalna.

Jag njuter vidare av min ledighet (fast jag gör det på mitt jobb.....ehh ja så är det).

Önskar er alla en kanonbra påskafton.

Kram kram // A

12 kommentarer:

  1. Mmm gott..:-)

    Önskar dig en fortsatt fin Påsk
    Kraam Susannr

    SvaraRadera
  2. Spännande!
    Glad påsk!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Spännande recept.
    Hoppas ni får en härlig fortsättning på påskhelgen. Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Här skiner också solen... men det är svinkallt!!

    Svag för lakrits... ser goda ut!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Sv: Ja, dom blev jättegoda :D
    Har du haft en bra påskafton? :D

    SvaraRadera
  6. Jag är ledig denna påsken, men det är nog den första sen jag började arbeta... Det är gött ob och påsken gör mig inte så mycket. Men men, det är alltid trevligt att vara ledig med. :)

    SvaraRadera
  7. Hej hopp, hoppas ni får en helt underbar påsk =) kram

    SvaraRadera
  8. Dom brukar jag göra :)mums kram Diana

    SvaraRadera
  9. Jag gillar kakor och jag gillar lakrits, vilken bra kombi!

    SvaraRadera
  10. Oh, allt med lakrits är en klar favorit! Mmmm!

    SvaraRadera
  11. Så grymt goda....

    Kram // Jenny

    SvaraRadera
  12. Mmmm, detta recept skall provas!

    SvaraRadera