onsdag 12 juni 2013

Sommarlov

Om jag frågar mina killar vad sommar är för dom skulle de båda garanterat just nu svara lov och ledigt från skolan och få vara uppe hur sent som helst på kvällarna nätterna.
Jag tänker nog mer på....klart jag förknippar sommar med ledighet och jag vänder gärna också på dygnet (äpplet faller inte långt i från päronträdet eller hur det nu var) när jag är ledig men jag tänker på lata dagar i solen, blommor och (med det äckliga kryp).......



jordgubbar....mums och barfota barn i sanden (även om skorna var sötare i storlek 19 än i 42).....grillat och att umgås.....det är alltid viktigt att umgås men det känns lättare på sommaren.

Vad är sommar för dig?

Nu hör jag glädjetjut....killarna har skolavslutning idag, sista dagen i skolan som är en timme i kyrkan sen en fika......OJ!

Ha en bra onsdag.
Kram // A

5 kommentarer:

  1. För mig är sommar skärgård och segling och kunna äta frukost ute :-).

    Kram malin

    SvaraRadera
  2. Ha en mysig skolavslutning krama pojkarna från mig xoxo / G

    SvaraRadera
  3. Jag kan dela in begreppet "sommar" i två delar. Den när man var liten, typ mellanstadiet (innan började sommarjobba) då det bara var att softa hela tiden och den sommar man har nu som vuxen. Det är bara nåt år som jag haft semester på sommaren, innan dess jobbade jag och hade sem på hösten istället.
    Men sommar nu... tja, grillning, vin, midsommar (älskar det), sommarvikarier på jobb..., värme, svett. Ja, en salig blandning. :)

    SvaraRadera
  4. Håller med dig i allt när det gäller sommar. Sedan vill jag gärna ha blå himmel och Medelhavsvärme också, och kunna vara ledig hela somrarna, då är jag nöjd.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Sol, salta bad, jordgubbar, margarita härligt kram Diana

    SvaraRadera