lördag 1 juni 2013

Underbart

Hej lördag.....vilken underbar morgon.
Sitter ute och njuter av min frukost. Även om det är en likadan macka som alltid så smakar det mycket bättre utomhus.




Jag sitter och tittar på min löjtnantshjärta och tankarna går några år tillbaka (inte så många men ändå) till då jag var barn. I en rabatt mellan uppfarten och baksidan till vårt hus där jag växte upp hade vi fullt av denna enligt mig väldigt vackra blomma. Jag och min bror brukade ta av blommorna och
liksom vika mer det rosa på blomman. Då kom löjtnanten fram och det såg ut som han satt i en båt.
Min pappa som var väldigt noga med att trädgården skulle vara väldigt så fin tyckte dock inte det var lika kul (vi var inte så noga med var löjtnanten och hans båt hamnade efter vår lilla lek och ....ups... de hamnade oftast på gången gjord av plattor).
En del växter har jag valt till vår trädgård just för att jag har ett speciellt minne till dem och självklart en del för att de endast är väldigt vackra.

Har ni tagit vara på något minne som ni fört vidare till ert hem och trädgård?

Nä.....oj vad klockan tickar på nu måste jag sätta lite färg i ansiktet. Ska på tur med finaste Super G idag.

Ha en fin lördag.

Kram //A


8 kommentarer:

  1. Just löjtnanshjärta faktiskt hade vi en JÄTTEstor precis bredvid trappen vid entren. Mamma och pappa har inte kvar den, den växte ihjäl sig känns det som. Men när jag var liten tyckte jag det var det finaste i vår trädgård som inte alls var så kul på den tiden däremot nu dryga 30 år senare är den uppväxt och lummig!

    I min egen trädgård så planteras det dåligt...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vi fick börja på noll i vår trädgård så den är fortfarande i uppbyggnadsfasen. Vi har en massa pioner för det ville mannen ha. Vi har en hortensia för det ville jag ha. Sen ja... är det typ kalt. :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt du har det i trädgården kram Diana

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en härlig dag med roliga äventyr. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Visst är det så att allt smakar bättre utomhus!! Vi har ätit alla rätter ute idag...krams m

    SvaraRadera
  6. Så mysigt tänkt. Jag har för mig att vi vek dem på något vis så det såg ut som blomman var en ballerina.
    Nja, än har jag inget som väcker sådana minnen.
    Men tycker det var en härlig idé så ska nog allt ta och suga på det lite.
    Ha en fortsatt skön helg, kram Malin

    SvaraRadera
  7. Löjtnantshjärta är ju jättefina, har både i vitt och rosa. Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Det är väl förunderligt,det mesta smakar mkt godare ute !!!

    En fin kväll och fortsatt skön helg...kraaaam

    SvaraRadera