tisdag 6 augusti 2013

Sensommar

Nu är veckan i gång på riktigt. Måndagen är alltså över och förbi. Huvudet har inte riktigt kommit i gång efter semesterlunket men snart så.....
Redan förra veckan fick jag en känsla av att hösten är på väg, det luktade liksom höst just den dagen, sommarblommorna har snart gjort sitt (mina i alla fall). Nu är jag ju jätte trist för er som har eller ska ha semester...förlåt!


Något som hör sensommar / hösten till tycker jag är allt mumsigt man kan göra av svenska äpple. Jag tycker inte de svenska är jätte goda att äta bara som en frukt. Men att tillreda olika mumsigheter är de super bra till.Vi har jätte mycket äpple på vårt lilla sneda träd. Jag ska bara vara tillräckligt snabb så jag hinner före fåglarna och bålgetingarna att ta ner dom. Jag är beredd......

Må gott denna tisdag vecka 32.
Kram // A

5 kommentarer:

  1. Blir mest massa goda äpplepajer kram Diana

    SvaraRadera
  2. Jamenasså äpplepaj på svenska äpplen är bara godast! Det bästa jag vet!

    Vi har mycket att se fram mot... KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Alla svenska äpplen längtar jag efter. Och äppelpaj man kan göra då, mums!! Hoppas jobbet går bra!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  4. Här pågår fortfarande semester för mig. Igår var det fint men idag har det varit sämre väder men nu har jag fått lite gjort här hemma ;)
    Gott med äpplen, här blir det mest äppelkakor...
    Håller helt med dig ang. inlägget om funderingar!! Jag funderar och drömmer VARJE semester på en massa olika saker (utan att vara missnöjd...)! Kram Suss

    SvaraRadera
  5. De få gånger som vädret brutit sig loss från de där 30 graderna vi har så märks det att hösten är väldigt nära... Visst är hösten vacker, men jag blir ändå lite deppig eftersom det är början på en lång och mörk period.

    SvaraRadera