lördag 4 januari 2014

Provbakat






När vi var på skidsemester över julen så köpte jag en brödmix och provade baka. Lite för att slippa köpa på mig en massa olika sorters mjöl. Det är bara att blanda i olja, vatten och ett paket jäst. Det var väldans så gott så jag har faktiskt köpt det även här hemma. Det blir två stora bröd för endast en tjuga och gott också.
ett enkelt tips om du känner för att prova.

Nu ska det vara lördag här hemma, en lördag som startade allt för sent (jag och grabbarna har sovit rent för länge). Men nu är det dax att ta tag i dagen på riktigt.....eller.......

Ha en underbar dag.
Kram // A

9 kommentarer:

  1. Jag ska bli bättre på att baka bröd till familjen, jag tappar inspirationen när jag inte kan äta det själv! Men detta var ju ett smidigt tips! Jag har redan tagit tag i dagen med en klassrumsstädning på flickornas skola! Vi startade kl 9.00...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Mixar är bra! Brukar köpa foccaiamixen, så slipper man som du skrev att ha massa olika mjöl hemma. Får testa din mix en dag.

    SvaraRadera
  3. Men det skulle kanske även jag kunna baka !! Bra tips ;) xoxo/G

    SvaraRadera
  4. Hembakt är sååå gott!! Jag måste ta mig i kragen och börja baka mer :-) Vilken fin header du har gjort!

    SvaraRadera
  5. Hej, och tack för titten hos mig!
    Visst är sådan mixer smidiga, annars får man bara en massa mjöl över som man sen får kasta…
    Ha en fortsatt fin lördag:)

    SvaraRadera
  6. Tack för en mysig blogg med massa insperation.

    SvaraRadera
  7. Så gott det ser ut! Tack för tipset!
    Hade tänkt baka bröd här i helgen men nu känns det inte lämpligt...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  8. Nybakat bröd är mums kram Diana

    SvaraRadera