onsdag 26 februari 2014

Snabbt bröd


Jag har bakat en del filmjölksbröd eller bröd med bikarbonat. Det är enkelt, bara att blanda ihop och ingen jästid. Detta receptet har jag fått av denna Donnan och där är inga frö eller andra knutor i så det gillas av alla familjemedlemmar. Riktigt gott.

Snabbt rågsiktsbröd

7 dl rågsikt
0,5 tsk salt
2 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
4 dl filmjölk
1 dl sirap

Blanda ihop allt och lägg i brödform. Grädda i 175 grader i ca 40 minuter.
Vill du baka ett gott och snabbt bröd så är detta något för dig.

Ha en underbar dag.
Kram // A

11 kommentarer:

  1. Perfekt med matbröd bakat på bikarbonat, om man är utan bröd till mellanmålet tex. Själv gillar jag mycket "krafs" i matbrödet...
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Enkelt och gott det gillas :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Måste skaffa en bakmaskin!

    Gott med färskt bröd. KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Enkelt o gott precis som det ska vara o doften av nybakat är ju helt ljuvlig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Låter gott! Inget klår ju hembakat :D

    SvaraRadera
  6. Visst är det gott men det är gott med alla fröer i också!
    och enkelt det gillas ju det med :-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Ser gott ut så det måste jag verkligen testa. Kram Carola

    SvaraRadera
  8. Så gott! Måste jag testa till mina barn som inte gillar fröer. Kram

    SvaraRadera
  9. Ja detta gillas starkt här hemma med :) Framförallt av mig ;)

    SvaraRadera
  10. Brukar göra exakt detta bröd fast blanda i ett par deciliter musli, barnen älskar det!

    SvaraRadera
  11. Kan man ersätta med vanligt mjöl?

    SvaraRadera