tisdag 4 mars 2014

Temlor


Fettisdagen är kommen. Är det idag vi äter semlor eller är det när det är fastlagssöndag alltså i söndags eller kanske till och med båda dagarna? När äter ni er semla om ni äter någon och hur? Det här med hetvägg har jag aldrig förstått. Att sätta ner en go bulle i varm mjölk så det bara blir gröt....synd tycker jag.Låter inte alls gott. Nä en mjuk saftig bulle med kardemumma, go mandelmassa och hemmavispad grädde med smak av vanilj. Oj! Vad sugen jag blev nu. Jag åt inte just en semla i söndags så kanske det blir idag om vi inte spar den till helgen.......hmmm

Önskar er en fin fettisdag.
Kram// A

13 kommentarer:

  1. Mums, har faktiskt ätit en liten rackare kram Diana

    SvaraRadera
  2. När jag var liten då fanns det bara semlor att köpa på tisdagar. Denna dag var premiär! Semlan års som mellanmål med varm mjölk! Idag finns de varje dag efter jul och det ses mer som fikabröd. Syndigt goda är de! Har nog redan stoppat i mig fyra stycken i år! Mums!!

    Kram fina! Anna

    SvaraRadera
  3. Ojoj, idag ser jag semlor överallt..i bloggar, på fb, på tv....måste...stå...emot...!!

    :D

    SvaraRadera
  4. Älskar semlor! Har tjuvstartat & redan ätit många i år......skäms på mig!! Hoppas din tisdag blir fin.....krams Maria ♡♡♡

    SvaraRadera
  5. Jag tror att premiären är idag. De gamla på jobb får det idag i alla fall.
    Själv skippar jag det. Kanske blir det nån kaka istället. :)

    SvaraRadera
  6. Tycker semlor är så fina, fast jag tycker inte att de är så goda. Eller jo, jag kan äta en pytteliten eller locket med lite, lite grädde på :-).

    Hetvägg nooooo det blir så slaskigt!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Det var år och dar sen jag åt en semla och faktiskt så saknar jag inte dem, hmmm konstigt men det är kanske för att det gått så lång tid.
    Ha en fin tisdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Mums med semlor, men idag blir det ingen för mig.
    Ha det bra.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Förr åt vi semlor på Tisdagar och det serverades i djup tallrik med varm mjölk. Idag äter jag semlor när jag blir sugen på en och nu vill jag ha mandelmassan blandad med grädden så jag slipper klumpen. Sedan har jag ingen mjölk längre.utan bara kaffe bredvid.
    kram Helena

    SvaraRadera
  10. Älskade semlan äts så ofta som möjligt, bara som den är. Hembakt och med mycket mandelmassa... :)
    Fettisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  11. Hade glömt av att det var semmeldag idag.....så det får bli en annan dag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Mums så gott det såg ut. För mig blev det ingen semla utan jag fick vara lite nyttig istället. Hoppas att den smakade bra//Kram Carola

    SvaraRadera
  13. Visst är det gott!!! Men det har inte blivit så många här än :) Varför vet jag ej, får ta tag i det ;) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera