fredag 23 maj 2014

Funderingar



Vilka härliga dagar det har varit nu. Riktig sommarvärme. Det går fort nu, killarna börjar räkna ner till sommarlovet och det är ju faktiskt snart. Inte många veckor kvar. Jag själv börjar se slutet på terminen närma sig även om det är ett bra tag kvar. Jag vet inte om det är skrämmande att hela tiden längta framåt eller vad, det är ju som att önska sig till livets slut, men inte är det bra att se bakåt hela tiden heller. Jag lägger ner den tanken tror jag......och tänker i stället på hur lätt och gott det är att mumsa på en god sallad när det är varmare väder och visst ser det läckert ut med alla dessa färger?
Äter ni mer kalla grönsaker på sommaren?
Nu ska jag välkomna denna fredag och det gör jag med en hur stor famn som helst.

Ha en helt underbar dag.
Kram // A

12 kommentarer:

  1. Ja, absolut äter jag mer grönsaker på sommaren och kalla sallader. Mums, så gott!
    Ja, att leva i nuet kan vara svårt. Här händer så mycket i skolan att man måste liksom leva här, just nu, vilket är himla bra.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Och idag är jag super glad att det är fredag för jag är ledig i helgen jippi !!! Nu i värmen är det gott med sallader ;) xo /G

    SvaraRadera
  3. Ja det är absolut gott med kalla grönsaker i värmen!
    Men lite måste man
    Ju ändå få se fram emot! Jag längtar redan efter semestern och intalar mig
    Att den snart är här!
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Det fick jag lära mig på mindfulness kursen att inte blicka varken framåt eller bakåt utan leva i nuet, vilket inte är så lätt. Jag tycker vi njuter av värmen, fast det är i varmaste laget (aldrig nöjd) Här äter vi mycket mer sallader om vår och sommar.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Ja ibland funderar man på hur man skall tänka, göra och vara... Just nu orkar jag ingenting så jag bara är :-)
    Men att solen tittar fram är underbart!

    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  6. Salladen ser jättegod ut! Visst äter jag mer sallader på sommaren.
    Jag har börjat räkna ner lite till semestern, bortsett från helgdagar och annan liten ledighet så har jag bara en hel arbetsvecka kvar, även om jag inte går förrän vecka 28.
    Kram J

    SvaraRadera
  7. Jag försöker att leva i nuet vilket inte är helt enkelt eftersom jag alltid längtar efter något o alltid saknar någon.....men en god sallad äter o njuter jag gärna av här o nu under sommaren. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Hej hej!
    Jag försöker att inte längta för mycket framåt...men det är svårt att låta bli..;) Nu längtar jag till exempel tills i morgon då jag får äta en smarrig sallad som den du har där..å så längtar jag tills vårt badrum är färdigt..;)
    ha en fin helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Jag försöker också leva i nuet men ibland är det svårt.
    Just nu vill jag bara stoppa tiden. Jag vill vara i våren länge=))
    Men samtidigt så längtar jag till semestern för att jag vill vara ledig en längre period.

    Och jag är ingen grönsaksmänniska i vanliga fall men på sommaren då frossar jag i sallader.
    Eller kall mat överhuvudtaget!

    Ha en skön lördag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. En fräsch sallad till grillat är det bästa som finns kram Diana

    SvaraRadera
  11. Varje dag är en gåva men att längta till sommar och semester är helt sunt!

    Skulle kunna leva på sallad sommartid! Gott!!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  12. Det blir helt klart nyttigare mat nu på sommaren, speciellt varma dagar då är jag inte sugen på varm mat.

    SvaraRadera