onsdag 14 maj 2014

Lite mera mums i livet





Jag tyckte familjen behövde en gemensam fika i går. Jag hittade en burk ananas med smak av kokoslikör som jag köpt på Netto. Den behövdes användas. Först umgicks jag och min nya kökskompis för att sedan säga skjuts in i ugnen och avsluta det hela med ett mums............



Kaka med smak av pina colada

2 ägg
2 dl socker
50 g smält smör
1 brk ananas (köpt på Netto)
1 1/4 dl ananasspad
1,5 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 dl mjöl

Smörj och bröa en sockerkaksform. Vispa ägg och socker. Tillsätt vätskan samt de övriga ingredienserna. Häll i form och placera ut ananasen i formen. Grädda på 175 grader i ca 35 minuter.

Önskar er en fin dag mitt i vecka.
Kram // A

10 kommentarer:

  1. Det lät gott, men lätt yrvaken trots att jag redan jobbat en timme så läste jag anpassad istället för annanasspad.... ;)
    Netto har vi tyvärr inget i vår lilla stad!

    SvaraRadera
  2. Åh det lät gott! Jag försöker undvika sånt just nu men det går väl sådär kan jag säga. Hehe!

    kram malin

    SvaraRadera
  3. Du det där lät gott, får nog ta en tur till grannstaden, det var ett tag sedan Netto fick ett besök av mig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Mums, den lät fräsch och god!

    SvaraRadera
  5. Socker kaka är alltid gott till fika och ananas är ljuvligt. Får nog testa det här receptet någon gång.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  6. Vilken Snygging till kompis ;-)
    Så gott det låter med en pina colada kaka! Själv har jag smält i mig en bulle i dag lika stor som ett tefat haha
    Kram och trevlig kväll
    Sandra

    SvaraRadera
  7. Mmmm så gott, älskar gosaker :)

    Vad läskigt med tjuvar på tomten, det verkar som det härjas runt i vår lilla stad också. Och grabbens cykel (dock ej racercykeln som tur var) blev stulen i helgen i Motala. Att folk inte kan skilja på ditt och mitt. Tråkigt !

    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Vad du pysslar och fixar, själv hinner jag nätt och jämt få i mig någon mat ;-)

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  9. Det blev väl uppskattat kan jag tänka mig, mums!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera