tisdag 10 juni 2014

Lantbröd på mix


Jag testar i bland olika brödmixer. Det är så smidigt och lätt. Även om jag tycker det är kul att baka bröd från grunden så är det inte fel att testa annat ibland. Jag har testat en del olika mixer och gillar många. Detta brödet blev både mustigt, luftigt och gott.
Nu ska jag rusa i väg till jobbet, det blir en längre dag i dag då vi har festligheter i kväll för föräldrar och barn...kul kul! När vi har så fint väder som vi har just nu känns det extra lyxigt att ha mitt yrke. Vi får vara ute och lapa all solenergi som Sverige bjuder på just nu.

Ha en riktigt fin tisdag.
Kram // A

11 kommentarer:

  1. Skönt när det går snabbt ibland :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Själv är jag dålig på att baka bröd, får ta tag i det . Finns ju inget som slår en nybakad skiva med lite smör på.
    Ha en go dag och njut av solen.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  3. Det känns inget vidare att vara fast på en kontorsstol när solen gassar därute. Fast å andra sidan är det inte så dumt när det regnar och är kallt :)
    Njut av dagen och lapa sol allt vad du kan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har rätt inställning, gläder dig, då kan du komma långt!
    Betr. brödbak, så har jag/vi nog testat de mesta. Här står en bakmaskin och glor.
    Jag äter bara knäckis nuförtiden, det var min salig man som älskade nybakt.
    Soliga kramar!

    SvaraRadera
  5. Ser jättegott ut :) helt okej att göra så tycker jag.
    Kram och ha det bäst

    SvaraRadera
  6. Där påminde du mig , jag har ju en mix som väntar !! Den får va till imorgon när det tydligen ska regna !! Lycka till i kväll ,)xoxo /G

    SvaraRadera
  7. Jag brukar köpa focaccia i mixpåse, smidigt eftersom jag slipper att köpa hem femtioelva sorters mjöl. :)

    SvaraRadera
  8. Ibland köper jag brödmix jag med!!
    Hoppas ni fick en trevlig kväll :-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Då ska jag prova en sån där påse.
    Brukar titta på dom men kommer aldrig till skott=))

    Hoppas att du får en fin morgondag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Bra när det går snabbt, har aldrig provat mix-bröd men det ser gott ut.

    Ja nu önskar jag att jag jobbade ute, tar en promenad på lunchen, men det är svårt att gå och sätta sig på sin stol igen.
    Men nu är det bara några veckor kvar sen semester...skönt :)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Hm det har jag inte provat. Kanske man ska.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera