tisdag 25 november 2014

Minisweet


Jag gillar de flesta melonsorter men vattenmelon och helst utan kärnor då är en favorit. Jag köper inte så ofta vattenmelon, det blir oftast de mindre sorterna för jag tycker att just min favorit är så himla stora och vi hinner inte äta upp innan den blir dålig. Men kolla.....den lilla söta hittade jag i affären. Var bara tvungen och jag kan berätta att den var superduper god också. Alldeles sweet och hur mini som helst. Mumma!

Äter ni mest apelsiner kanske vid denna tiden?
Kram // A

11 kommentarer:

  1. Jag gillar Galia-melonen bäst av melonerna :)
    Ja, nu är det apelsin-tider ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Inga apelsiner här, tycker de är bara så jobbiga att skala. :-) blir mest satsumas eller mandarin eller vad de nu skall kallas. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Perfekt storlek på Melon det där ju. Jag äter inte så mycket Apelsiner då jag är lite känslig för dessa och får lite utslag i ansiktet av dem, men ibland äter jag jag tycker att det är väldigt gott.
    Nu håller jag på och fixar lunch för sen ska jag jobba ikväll 14-21:45 så ja jag vet vad jag gör denna dag i alla fall.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jag vräker i mig apelsiner. Men om jag hittar små meloner då kan jag vräka i mig det också=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Jag frossar clementiner och apelsiner....

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Men så söt. Har aldrig sett en sådan minivariant förut. Ja här blir det mest mandariner och apelsiner.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Håller med, ogillar att de är så stora annars.. Kram J

    SvaraRadera
  8. Vattenmelon är sommar för mig. Och gärna i utlandet... :)
    Snart är väl clementinerna ätbara, då svullar jag en massa såna.

    SvaraRadera
  9. Melon är jättegott, men jag köper det sällan den här årstiden.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  10. Älskar kall söt vattenmelon på sommaren! Den lilla måste jag testa.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Här är det blandkompott på frukt, och apelsinernas säsong har inte börjat än tycke jag. Men vattenmelon hör till favoriten här också..
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera