söndag 2 november 2014

Morotsrulltårta


Här rullar helgen på och jag/vi njuter till fullo. Idag är det söndag och vi börjar så smått ladda för ny vecka.......Är ni som vi tokiga i morotskaka och vill ha det här goda lite snabbare. Ni ska absolut göra denna. Men...jag tipsar om att inte ha allt för brott som jag hade och tog vaniljsocker istället för bakpulver. Följer ni receptet så garanterar jag att det blir något mer lyft i kakan haha.....

Morotsrulltårta

3 ägg
2 dl socker
2 st finrivna morötter
3/4 dl potatismjöl
3/4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1/2 tsk ingefära

Fyllning

60 g rumsvarmt smör
100 g Philadelphia ost
4 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker

Vispa ägg och socker poröst. Blanda i de rivna morötterna. Tillsätt de torra ingredienserna och blanda försiktigt. Häll ut på bakplåtspapper och grädda på 175 grader i ca 6 minuter.
Låt svalna och blanda till fyllningen. Bred ut och rulla ihop.....Njut!

Ha det riktigt gott slut på helgen.
Kram // A

18 kommentarer:

  1. Morotskaka helt klart min favorit, så denna variant måste ju testas. 😊 kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Mmmmm så gott.... Hehe ja ibland har man för brått!
    Jag har bakat nutella sockerkaka idag den verkar ha blivit lite torr får
    Se sen när familjen kommer vad de tycker
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  3. Men åh så gott! Älskar ju morotskaka men har aldrig provat att rulla den.

    SvaraRadera
  4. Himmel vad duktig du är på att baka.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Oj det där lät ju riktigt gott! Måste jag ta och testa någon gång. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  6. Och jag som älskar morotskaka din fresterska där.....// G

    SvaraRadera
  7. Hur gott ser inte det ut då :) Mums. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Men åh, detta var ju ett skitbra recept! Att jag aldrig tänkt så långt...

    SvaraRadera
  9. Meeen så himla smaskigt det där lät.. Det ska jag testa till min födelsedag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Gjorde morotskaka till mina valpköpare igår men aldrig testat den som rulltårta det måste jag göra. Kram Suss

    SvaraRadera
  11. Tack för tipset, ska prova denna!! Kram J

    SvaraRadera
  12. Så gott! Det måste jag testa. Kram

    SvaraRadera
  13. Men lägg av så gott, jag älskar morotskaka! Här får man ju dessutom lite mer gojs tror jag:) Kram

    SvaraRadera
  14. Haha, du blev lite väl ivrig på att smaka den låter det som. :)

    SvaraRadera
  15. Morotskaka som är så gott, så tack för receptet.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  16. Men du, så mycket gott du frestar med. Kan du flytta in till mig? ;-)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  17. Detta låter riktigt gottit ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  18. OMG!!!!!!!!!!!! Jag dör så god den ser ut! Den måste jag testa:) Tusen tack för receptet!

    Kram CC

    SvaraRadera