torsdag 13 november 2014

Snabb enkel pastarätt


Mannen och jag är väldans så förtjusta i denna enkla pasta med smak av ädelost. Den är inte nyttig men den är super god. Killarna gillar det inte så vi passar på då det bara är vi som ska äta........

Ädelostpasta

Koka valfri pasta (gärna en färsk riktigt god)

5 dl valfri crème fraiche
140 g ädelost
ca 200 g crabsticks
salt och peppar

Blanda fraiche och riven ost i en kastrull. Koka så att osten smälter. Till sätt delad crabstick. Salta och peppra efter tycke och smak.

Mums!

Kanske är det ett middagstips som passar just dig.
Kram // A

13 kommentarer:

  1. Ohh, helt i min smak, älskar ädelost!!!!! Får byta ut pastan mot en grönsallad istället, så familjen kan stanna kvar inomhus efter middagen... ;)
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Ser gott ut. Alltid bra med recept. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Lät ju gott, ädelost är ju bara såå gott. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Kanske ska testas, gillar ädelost förövrigt.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Mums fillibums, som min lilltjej säger! :)
    Det där lät jättegott och allt kan ju inte vara så himla nyttigt hela tiden! ;)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Den lät god förutom ädelosten, men den kan man ju byta bort
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Det behöver ju inte alltid vara nyttigt=))
    Låter väldigt gott!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Jasså gud var roligt att du var med på mammaboosten. Då var du en av de som räckte upp händerna när de frågade om bloggare. ;) kram

    SvaraRadera
  9. Sånt gillar jag, snabbt, enkelt och gott:) Kram

    SvaraRadera
  10. snabbt och enkelt... jag gillar ädelost i mat men ikke på kex eller liknande..

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Mmmm jag som älskar ädelost men pastan skippar jag. Kramisar Tina

    SvaraRadera