måndag 15 december 2014

Årets peppisar



Pepparkaksgubbarna är gräddade och även om jag inte tycker jag kommer någon vart i mitt julstök så går det ju framåt. Det ser jag ju här när jag skriver. Årets peppisar är klara. I år fick jag minsann hjälp av äldste sonen, det ar många år sedan det hände. Hans tålamod var kanske inte det bästa men jag tackar för sällskapet och är tacksam så länge (inte länge alls) det varade. Det konstiga är för när den underbara doften sprider sig i huset då kommer alla fram från ingenstans i köket vårt och alla är sååå välkomna. Mitt recept på peppisar hittar ni här.

Önskar er en fin start på veckan.
Kram // A

9 kommentarer:

  1. Den doften är verkligen en av de godaste som finns=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att baka pepparkakor. Jag kommer inte att hinna göra nånting i år , varken pepparkakor eller lite julgodis.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Jag vill smaka en ;) gärna en som S bakat!!! Kram// G

    SvaraRadera
  4. Det var söta gubbar, och doften
    är jul.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Vilka gulliga formar!! Lite runda och goa!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Va mysigt! Vi bakade förra söndagen tillsammans med mormor och moster. De är så härligt. Kram/ fd finurliga fröken

    SvaraRadera
  7. Det är klart att det går framåt! :) Ska kolla in receptet, tack!

    SvaraRadera
  8. Vilka söta pepparkaksgubbar! Det där med att tålamod inte brukar vara så länge känns igen! Jag brukar stå där själv med den mesta av degen kvar, när de andra bakat färdigt!
    Önskar dig en fin fortsättning på julstöket!
    kram M.E

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat och vilken härlig gubbe formen hade :-)
    Här vete tusan när det ska hinnas göras en massa julgott... får nog va glad att julen ska firas hos svägerskan ;-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera