torsdag 7 maj 2015

Naturkunskap


För inte så länge sedan lånade jag en fönstertvätt av min mamma. Den var jätte bra tyckte jag och är ganska sugen på att införskaffa mig en egen. Det var som sagt inte så länge sedan och nu ser mina fönster ut som....jag vet inte vad.
Ser ni fågeln på bilden? Jag vet inte vad det är med småfåglarna här men de pickar liksom på fönsterrutorna, mitt på rutan. De är helt galna och mina fönster blir ju super smutsiga (vilket också syns på bilden). Någon som vet varför fåglarna gör så?

Kram // A

7 kommentarer:

  1. har aldrig sett att fåglar gör så ??
    Vet och har sett att dom äter på kittet runt fönstret men inte på ??
    hoppas du får en bra torsdag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysko, det har jag aldrig varit med om. Kan det vara insekter där som de jagar?

    SvaraRadera
  3. De tycker nog att du har det mysigt inomhus. Har inte heller sett fåglar som gör så. Att de flyger in i rutan av misstag för att de inte ser den men inte att de sätter sig och pickar på den. Konstigt. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Näe, jag har aldrig sett fåglar göra så. Skumt.
    Torsdagskram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  5. Nä så gör inte fåglarna här, beror kanske på katterna ;) skaffar du en sån skrapa kan du komma hit och öva med den ;) kram

    SvaraRadera
  6. Vad konstigt....har jag aldrig sett en fågel göra! Märkligt! Du måste berätta om du får reda på varför de gör så.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Hörde talas om något liknande någon gång och då var en förklaring att de ser sin spegelbild och tror att det är en annan fågel :-) Kanske muckar bråk med sig själv helt enkelt :-)

    SvaraRadera