fredag 24 juli 2015

How Come? ?


När jag gick och läste NO på högskolan fick vi lära oss att allt liv som lever behöver energi. Jag vet att energi kan bestå av olika saker och att olika liv behöver olika energi men det behöver vi väl inte gå in på nu......(jag har fotfarande semester) min hjärna är lite på AFK (away from keyboard) läge.
Men kan någon förklara för mig hur ogräs kan växa där inget annat kan växa. Nu tycker ju inte jag att ogräs alltid är missprydande men visst är det märkligt? Denna gula blomma som jag tycker är vacker, jag gillar ju även maskrosor hittade jag mitt ute i ingenstans där det inte växte någonting utom det lilla gröna runt om ni ser på bilden. Nog om vår annars så fantastiska natur....för den är verkligen fantastisk.
I dag ska vi hälsa på vår Ollie och alla hennes valpar. Längtar.....vi saknar henne här hemma.

Ha en riktigt fin dag.
Kram // A

6 kommentarer:

  1. Nej jag kan inte ge dig någon förklaring på detta. Ogräs har ju en enorm kraft eftersom det ploppar upp genom asfalten ibland. Så kul och träffa valparna. Ha en bra fredag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Precis som för oss människor, dem ingen vill ha de kämpar om uppmärksamheten...: ) Jag finns, jag finns, se mig! Kanske...

    SvaraRadera
  3. Åååå! Valpmys! Va härligt. Vill också mysa med dom!
    Konstigt med just maskrosor hur dom kan överleva precis överallt!
    Kram! :)

    SvaraRadera
  4. Och varför är det bara ogräs som växer som bara den...
    Skoj att besöka mamman, hoppas hon kan komma hem snart!

    SvaraRadera
  5. Det där har jag undrat många gånger!
    Ibland försöker man hur mycket som helst för att få något att växa. Gör allt rätt "by the book" sen så ser man andra saker växa på ingenting??
    Blommor ur asfalten, träd som växer på en bergssluttning utan nått att hålla fast i. Mycket man kan fundera på....

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera