lördag 23 januari 2016

Chokladigt


Gillar du choklad och inte är riktigt redo för semlor än då rekommenderar jag dig att baka en super god kladdkaka. Ni vet den där super enkla super goda kakan som alllllla kan baka (utom jag). Det är ju trots allt lördag.

Chokladigt kladdkaka


150 g smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl mjöl

Blanda allt till en ganska tjock smet nästan deg. Ta över insmord och bröd form eller klädd med bakplåtspapper. Grädda 8 - 20 minuter på 175 grader. Jag hade min in i 12 minuter.
Servera med vaniljgass eller grädde......Njut!

Med eller utan kladdis....så njut av dagen.
Kram // A 

10 kommentarer:

  1. Älskar kladdkaka....har precis plockat ut en ur ugnen med center istoppat. Ska vispa grädde och njuta strax. Ha en härlig lördag. Kram J

    SvaraRadera
  2. Åhh så gott! Älskar kladdkaka! Ha en fin lördag, kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Här njuts det utan kladdis, men är ju sååååå gott;) kram

    SvaraRadera
  4. Åh jag älskar verkligen allt som har med choklad att göra,
    men just nu håller jag igen lite så det får bli en annan gång, men jag sparar receptet. Tack för det.
    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Jag tycker den ser lyckad ut på bilden, härligt kladdig!

    SvaraRadera
  6. det blir utan kladdis idag men den lät väldigt god! Kramis

    SvaraRadera
  7. Något som bakas ofta här hemma och blir alltid lika uppskattat. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Choklad är ju bara såååå gott. Skulle jag inte kunna vara utan.
    Hoppas du haft en finfin helg, Anette.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. mmm, gott... kladdkaka funkar i alla lägen!

    SvaraRadera