måndag 29 februari 2016

Stolt


Ni som läser här inne regelbundet vet att stora sonen går restaurang / bageri på gymnasiet. Just nu har de avslutat kursen i bageriet. De fick kombinera och göra sin egen tårta och ta med sig hem. Med risk för att låta något skrytsam så måste jag ändå säga att en godare tårta är det länge sedan jag åt. Mums! Han valde en tårta med chokladbotten fylld med ett lager vit choklad frostig och ett lager mörk chokladmousse, toppad med färska hallon. Ni hör ju själv hur gott. Nu har vi redan karvat i den på bilden men visst kan ni ana hur tjusig den är? Riktigt fin. Hoppas han gör den fler gånger och då här hemma. 
Nog får vi växa några meter och vara riktigt stolta över våra älskade små?

Kram // A

12 kommentarer:

  1. Choklad som är så fantastiskt gott! Ser riktigt smarrig ut!
    Klart vi skall sträcka på oss och vara stolta, oftare tycker jag!
    Skönt att du känner dig bättre efter operationen
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Men gud vad lyckat!
    Inte illa att ha en egen liten bagare där hemma dessutom!

    SvaraRadera
  3. Låter riktigt gott och ser underbart god ut, jag älskar verkligen allt som har med choklad att göra.
    Självklart ska du vara stolt !!
    Nagellacket kan jag varmt rekommendera, det torkar snabbt och håller riktigt bra tycker jag. Helt klart värt sitt pris.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Men så smaskigt! Han får gärna komma hit och baka!
    Förstår att du är stolt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart man får vara stolt och tårtan ser ju verkligen smarrig ut!

    SvaraRadera
  6. Men ahhh...så gott det lät:-) Heja sonen! Och det är väl klart att du ska vara stolt!!! Det hade jag varit:-)
    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. Hm...jag undrar om min kommentar kom fram?
    Hur som helst ser tårtan drömgod ut!! Och stolt ska du va!!:-)
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Han är ju så bäst!!! Ser god ut;) kram

    SvaraRadera
  9. Jag gillar egentligen inte tårta, men kan tänka mig en bit av denna. Ser kanongod ut.

    SvaraRadera
  10. Ser jättegod ut. Han får gärna baka till sin mormor också. Stolt ska du va över den idag 17-åriga sonen. GRATTIS SEBBE!!

    SvaraRadera
  11. Smarrigt!! Härligt yrke kan pluggar till.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  12. OMG så gott det låter. Såklart ska vi vara stolta över våra avkommor, och helst skryta lite om det också. Kram J

    SvaraRadera