onsdag 2 mars 2016

Pasta med kyckling


Jag tror jag skulle kunna leva på kyckling kött,  jag älskar kyckling och även pasta. I bland blir inte maten här hemma så genomtänkt. Det är stressigt, alla är hungriga och vill ha mat snabbt då är det bra att kunna improvisera. Jag hittar kyckling. Lök har jag alltid hemma och båda paprika och ruccola är ju gott. Paprika tycker jag höjer smaken av kyckling så......

Kycklingsås till pasta


700 g kycklingfilé 
1 gul lök
1 röd paprika
100 g ruccola sallad
1 msk sweet chilisås 
salt och peppar
2,5 dl matlagningsgrädde
1 dl vatten

Dela kycklingen I lagom stora bitar. Bryn klart. Hacka lök, paprika och ruccola. Bryn i en panna. Tillsätt kycklingen vätskan. Låt putta samman. Koka en god valfri pasta och servera med en landade sallad.
Mitt snabba middagstips.

Må gott.
Kram // A 

9 kommentarer:

  1. Det lät smarrigt;) kyckling funkar alltid. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för recept.ska jag prova .Ha en bra kväll./Agge

    SvaraRadera
  3. bra tips lät smarrigt det där :D

    SvaraRadera
  4. Här gillar vi också kyckling! tack för receptet! GOTT!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Ser supergott ut! Tack för recept :)

    SvaraRadera
  6. Tack för kycklingtips. Är i stort behov av nya kycklingrecept. Vi äter mycket kyckling.
    Stor torsdagskram till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  7. God morgon :) åh alltid gott med kyckling smarrigt det låter önskar dig en fin dag kram

    SvaraRadera
  8. Är ju så gott med kyckling :) Tack för smarrigt recept. Kram och ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  9. Ser smarrigt ut, får testas här hemma!

    Tack är super nöjd med väskan :)

    SvaraRadera