tisdag 4 april 2017

Äpple och kardemumma kaka

Äpple och kardemummakaka

1 ägg
1 dl socker 
1, 5 tsk bakpulver
1 dl mjölk
50 g smält smör
2, 5 dl vetemjöl
2 skalade och rivna äpple
2 tsk kardemumma
2 msk socker

Vispa ägg och socker. Tillsätt mjölk, smör, bakpulver, mjöl och sist äpple. Blanda kardemumma och socker. Häll smeten i en rund form och strö över kardemummablandningen. Grädda ca 30 minuter på 175 grader.

Får jag fresta med en enkel kaka såhär en dag som denna. Jag bakar inte mycket nu för tiden men jag försöker hitta tillbaka till mitt Jag, den där Anette som inte alltid är trött lite negativ och tycker det mesta är pest. Att ge mig ut i köket är ett steg på den vägen där jag vanligtvis gärna spenderar ledig tid. Än finns det hopp för den som inte slutar att tro.

Kram // A 

5 kommentarer:

  1. Tack för receptet. Kommer att prova i helgen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Lät smarrigt 😊Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Gottgott! Tusen tack för receptet, det får bli en till helgen...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Inte alls dumt med ett gott recept såhär på torsdagskvällen!

    Ha det bra på dig!

    SvaraRadera