måndag 1 maj 2017

Välkommen maj




Nu är April slut och Maj har nyss startat och vilken start på den riktiga vår månaden maj vi haft. Det har varit klar blå himmel och sol hela dagen. Så härligt. Det har varit långhelg som många säger och enligt mig har den gått fortare än någonsin. Har ni hunnit njuta, fira Valborg och kanske till och med demonstrerat?
Som sagt i dag har jag njutit av vädret här hemma. Vi har nästan gjort klart vårt staket, nu ska vi bara få till en grind också innan det är helt klart. I helgen har jag även hunnit med en tripp till Köpenhamn med super G. Efter en dag där sov vi över i Malmö för att sedan gå i stan innan vi tog tåget hem igen. Pojkarna frågade mig när jag kom hem vad vi hade gjort och jag kände att jag hade inget rakt bra svar på den frågan. Vi har myst, jag har tjatat och varit dryg (haha), super G har vimsat och varit hysterisk över att vi bodde på nittonde våningen (haha) och vi har bara precis haft det hur trevlig som helst på vårt sätt så som vi vill ha det. Vet ni......vi tog minsann hotellfrukosten på rummet och det var nästan det alla bästa, att jag aldrig testat det tidigare. Ser ni vilken utsikt vi hade? 

Fundering: Pratar ni engelska när ni är i Danmark?

Önskar er en fin start på veckan och även på Maj.

Kram // A 


6 kommentarer:

  1. OBS !!! Jag var inte hysterisk haha, bara lätt obekväm med hissen🙈Bra helg👍Nu jobb 😱Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön långhelg...verkligen! Ohh så högt, jag med min höjdskräck hade svimmat ha ha...
    Ja det är bud på att prata engelska när man är i Danmark, jag förstår INTE vad dom säger!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Vilken skön och kul helg du haft.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  4. Fantastisk utsikt! Jag använder både engelska och danska. Beror mer på hur lång konversationen är. Förstår tyvärr inte mycket av danskan. Men hej och tack funkar bra =) Har tom svårt att förstå riktig "skånska".
    Underbart efterlängtat varmt väder har vi fått!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Åh vilken utsikt!
    Vi har också ätit frukosten på rummet en gång. Det tar det verkligen ett steg längre på lyx-skalan ;) =)
    Jag försöker klara mig med svenskan så långt det går när jag är i Danmark. Kanske för att jag är så osäker i mitt engelska-tal, ha ha ha.... =)
    Kram och ha en fin lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Jag varken firar Valborg eller demonstrerar, däremot firar vi en styck dotter som fyller år på självaste valborgsmässoafton. Och stort kryss i taket, i år var hon t o m hemma och ville bli firad!
    Kram J

    SvaraRadera