söndag 9 juli 2017

En skön semestereftermiddag





Jag, svärmor och min svägerska som även är känd som min egen super G vi bestämde oss för att träffas på en fika på ett nytt kafé i byn. Vi träffades och satt i deras trädgård, det var härligt väder och tänk att bara att sitta så och prata är ju hur mysigt som helst. Det är inte alls nödvändigt att ta sig så långt bort när det finns pärlor i närheten. Jag fikade på en jätte god pecannötpaj och de andra flickorna tog en wienerbakelse med lemongrädde. Ni hör ju hur gott.
Efter en bra stund tog vi oss vidare till minneslunden i byn och gav svärfar en tanke. Jag har aldrig varit där och måste säga att det är en fridfull och mycket vacker plats. Tyvärr tog jag inga bilder. Mina tankar var inte just på kameran där.
Det blev en lagom aktiv eftermiddag för en semesterfirare med semesterlunk i kroppen.
Kaféet då.......ett nytt kafé i byn alltså som går i gammal stil. De har mycket gott fika och även sallader och smörgåsar. Mysigt inne och mysigt ute vid fint väder. Hur trevligt som helst.

Kram // A


11 kommentarer:

  1. Ja det får vi göra om, där var väldigt mysigt o gott.. är det ett gammalt hus spöke jag ser 🤔Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilken fin söndagseftermiddag.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. ja men visst är det så härligt att vara ledig vilket som inte alltid dessa måsten jämt o fika är ju så härligt tanka lite enrgi härligt fin måndag kramar

    SvaraRadera
  4. Åh vad mysigt det låter! Älskar cafeer😍

    SvaraRadera
  5. Ja fika tider är alltid trevligt men att sitta ute är ju så skönt :) kram å fin dag

    SvaraRadera
  6. Låter som en bra eftermiddag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Det saknar jag här i byn, ett fik...
    En mysig dag med andra ord, lite fika sitter aldrig fel :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  8. Åh så gott det där såg ut! Trevligt att fika tillsammans och bara låta munnen gå med att tugga och prata :-)

    SvaraRadera
  9. Låter som ett mysigt fik! :) Och massa god fika!

    SvaraRadera
  10. Vad gott det ser ut :) Kram

    SvaraRadera
  11. Håller också med, man behöver inte resa långt för att hitta pärlor. Börjar semestern på måndag, då får vi leta upp våra pärlor.
    Ha en skön semester!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera