tisdag 2 oktober 2012

Jag kan i alla fall...


....baka hallongrottor. Det är en liten god kaka. Många tycker småkakor är tråkiga men visst är det gott?





Hallongrottor

125 g smör
3/4 dl socker
2 dl vetemjöl
1/2 dl potatismjöl
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
Fyllning: ca 1 dl fast sylt (jag brukar använda hallon marmelad)

Rör smör och socker smidigt. Blanda mjöl, potatismjöl, vaniljsocker och bakpulver och tillsätt i smörblandningen. Arbeta ihop till en deg. Rulla till bollar och lägg i småbrödsformar. Gör en fördjupning i bollarna och fyll med sylt. Grädda mitt i ugnen 10-12 minuter på 200 grader.

Hoppas ni har en fin kväll. Nu blir det snart kudden för min del. Natti natti // A

3 kommentarer:

  1. God natt bästaste !!

    SvaraRadera
  2. kan man ersätta vetemjölet med potatismjölet ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det blir lika bra att endast ta potatismjöl......Kan tänka att det blir en "lättare" kaka och aningen porös. Testar du får du gärna återkomma med resultat// A

      Radera