tisdag 2 oktober 2012

Jag måste erkänna en sak!

Jag älskar att baka. I mitt vuxna liv har jag alltid kopplat bakning med avkoppling. Nybakat är ju också väldigt gott oavsett om det är ett grovt bröd eller en smarrig kaka. Doften av nybakat är ljuvlig, det finns inte många nackdelar med bakning. JO en, det är inte nyttigt för figuren klart, men det är det enda negativa jag kommer på. Kladdkakor....vem älskar inte kladdkaka med vispad grädde och gärna lite jordgubbar eller hallon till. Mums! Men jag Kan inte baka denna enkla kaka. Jag tror aldrig jag lyckats. Antingen blir den jätte torr eller så blir den super kladdig (läs rinnig). Så...tips och recept som är välprövade är välkommet.
Fransk chokladkaka



Så här fin vill jag att mina kakor ska bli... (bild lånad av http://recept.se/content/fransk-chokladkaka).

Drömmer vidare om min kladdis....

Ha en fortsatt fin tisdag // A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar