tisdag 26 mars 2013

Testing testing

Så skönt att vara uppe i tid.......eller inte. lika bra att köra i gång tisdagen.
Jag testar vidare på mitt brödbak utan mjöl. Jag vet dock inte om det är LCHF, GI eller något annat men denna varianten innehåller inte gluten och inget vanligt mjöl i alla fall. Så mycket vet denna himma bagaren.


Majsbröd

1 msk fiberhusk
2 dl majsmjöl (utan gluten)
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
4 ägg

Blanda allt till en deg och lägg ut på ett bakplåtspapper. Grädda på 200 grader i ca 10 minuter.

Jag som är lite skeptisk när det inte smakar som det brukar tyckte det blev ett helt ok bröd. Det bästa hittills.
Testa gärna. 
Ni som kan det härmed dieter....är detta LCHF, GI?

Ha en helt underbar dag.

Kram // A

7 kommentarer:

  1. Spännande. Jag är lite osäker på majsmjölet. Vet inte om det är för sött för att inte gå in under någon av "dieterna" men som sagt gissar jag bara.
    Ha en härlig tisdag. Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Då majsmjöl innehåller väldigt mycket kolhydrater är det tyvärr varken LCHF eller GI vänligt, men är säkert supergott. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte vad det är... förutom att det låter gott. :)

    SvaraRadera
  4. Skulle svara som Home2tiny. Majsmjöl är ganska kolhydratrikt men om du byter ut det mot mandel eller kokosmjöl blir det definitivt ett lchf och GI bröd:-)
    Men gott är det säkert! Och glutenfritt!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Majsbröd låter gott! Tack för alla dina recept!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Majsbröd lät spännande kram Diana

    SvaraRadera
  7. Ser att du fått svar, jag är själv lite dålig på detta ;) Men brödet ser väldigt gott ut! Kram Suss

    SvaraRadera