lördag 22 april 2017

Testing testing


I dag har vi spikat, sågat och viktigast av allt mätt, måttat eller vad det nu heter. Vi håller på att göra nytt staket runt poolen. Mannen agerar projektledare och jag gör precis som jag blir tillsagd. Som alltid. Jag är riktigt bra på att göra vad jag blir tillsagd att göra både hemma, borta och överallt haha. Dock gjorde jag en paus på några timmar och tog mig till stan för en undersökning hos en linsoptiker. Jag blev uttagen som testpilot för Smartson och Synoptik där jag ska testa deras linser. Jag har tidigare burit linser men det är lite jobbigt nu när jag inte alltid behöver extra styrka då jag läser på nära håll. Tror det kallas ålderstecken (fattar ingenting, så kan det ju inte vara). Jag fick reda på att jag endast behöver glasögon/linser på långt håll. Det är ju inga problem, det går att lösa. Ska bli spännande att prova när linserna anländer. Nu ikväll testade jag även det blå vinet som jag fick när jag fyllde år. Jag sitter och smuttar helt själv då mannen är jätte dö trött. Jag har full förståelse för det, han har ju byggt hela dagen och hade inte en paus som jag. Vinet? Helt ärligt tyckte jag det kändes lite läskigt att dricka något som var så himla blått och nä det var inte jätte gott men jag har testat det nu. 

Önskar er en fortsatt fin helg.
Kram // A 

6 kommentarer:

  1. Vad duktig du har varit och slitit och stått i.
    Då behöver man inte testa det där vinet, nu när du gjort det och gett en beskrivning på det.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Haha ja visst var det en lite märklig känsla med att dricka blått.. vi dricker något godare till helgen. Heja heja med staket bygget. Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Snygg färg på vinet ivarje fall :) kram

    SvaraRadera
  4. Då behöver man inte testa det alltså. Då kan man hålla sig till beprövade viner istället ;P
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Häftig färg!
    Så härligt med egen pool.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Det är ju jätteläcker färg och jag är fortfarande sugen på att testa vinet.
    Jag trivs med linser förutom att jag har lite för torra ögon så det är svårt att ha dom hela dagen. Men jag ska snart ge det en chans till, ska testa en (för mig) ny sort.
    Kram J

    SvaraRadera