måndag 19 juni 2017

Det här med mat



För ett tag sedan pratade alla om pulled pork.  Vi testade hemma och kunde även läsa om det överallt på sociala medier. Alla åt pulled pork med olika tillbehör. Nu när vi tillbringar mycket tid ute tycker jag att det är så smidigt att sätta in en köttbit i ugnen som ska stå och gotta till sig i flera timmar medan jag gör annat trevligt än om det bara är i viloläge med en bok i handen.  En middag som är lagom färdig då det är dags att komma in för en paus med lite knorr i magen. Gott är det också. Denna gången bakade jag pitabröd och serverade olika grönsaker till men egentligen är det tillräckligt med endast grönsaker och en god sås om man vill utesluta bröd. Det här med bröd...gahhhh.....jag älskar bröd, det är ju så gott. Jag skulle kunna äta bara bröd, nybakat och saftigt med ett gott smör på. Finns det något bättre egentligen? Tyvärr är det ju inte kolhydrater jag fattas haha. I helgen hörde jag på nyheterna att man kunde se på vilket bröd vi valde hur utbildade vi var. Då klassas jag som helt outbildad tror jag haha, jag älskar en ljus och luftigt franska. Kanske inte mitt dagliga val av bröd dock. Undersökningen visade att desto grövre bröd desto högre utbildning. Min tanke: som outbildad kan du inte vara medveten då?
Ni märker röran i mitt huvud, från middagsmat till bröd och utbildning 😆

Kram // A 

5 kommentarer:

  1. Hahaha jag döör! Vilket stockholmsprat det där med bröd, eller? I rätt kretsar gör man väl sitt eget surdegsbröd. Långt in i skogen i finnmarken har de ALLTID ätit sådant bröd, som skosulor. Tror det handlar om trender och ekonomi. Jag tycker om bröd men jag är ingen brödälskare. Och du, finns det något godare än en nygräddad frasig hederlig svensk fralla med en skiva grevéost. MUMS!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Finns inget godare en än frasig nybakad fralla eller en ljus rostad macka.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Alltså bröd är gott ja kolhydrater överhuvudtaget 😂😂😂kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. vi gillade ofta inte smakerna utav de färdiga "kitten2 som man köper så vi gör ofta egen pulled. utav fransyska är tex såå gott o lägg på kanske rib heter det väl sån krydda eller viken man är van vid o så lång koktid det blir såå gott Pröva?! =)
    ja den lilla sa j det hon inte fick sova i fred för de andra två som vände på sej hela tiden ja mådde illa det snurrade :d

    SvaraRadera
  5. Pulled pork är väldigt gott och som du säger perfekt när man har annat att göra, som att läsa och ta det lugnt...
    Kul teori om bröd, föredrar mörkt bröd även om min utbildning inte är så hög... hihi
    Ha en härlig dag!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera