lördag 24 juni 2017

Midsommar och taxi



Här njuter vi av en lugn och fin midsommar.  Ja vi firar än, det är ju en trevlig högtid och super svenskt dessutom. Runt om kring mig klagas det på vårt väder och ni som vet att jag jobbar med att se allt från en positiv sida tänker som Nalle Puh att vi har ett väder och det är ju bra. Skämt och sido så är varierande väder typiskt midsomnarväder och traditioner gillas. Är ni fortfarande i midsommar mood?
Jag har nyss varit ute och övningskört med sonen. Jag har fegat en del och hållt mig ganska hårt både här och där för att inte visa mig rädd för att han ska bli mer nervös. Men nu, nu är han riktigt bra på att köra. Han är avslappnad och det är jag också (nästan helt). Jag skulle ju ljuga om jag inte sa att jag hoppas att han snart har sitt körkort så jag slipper gå upp aptidigt på helgerna när han jobbar för att agera taxi. En annan sida av mig hade önskat att mina barn alltid bara var runt mig så jag har koll på att inget händer dom. Men det är en annan sida jag behöver jobba på och just nu är jag helt inne på min positivitet.

Nu blir det nog filmtajm med mannen och (liiiite) snask.
Kram // A

13 kommentarer:

  1. Skönt m lugn midsommar och heja S hoppas körkortet snart är i hamn kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så gott det där såg ut! Skönt med lite regn. Vad vore midsommar utan regn? Sen har vi torka så det behövs. Fast jag har även sett solen en hel del.

    SOMMARKRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Här har det varit en lugn midsommar, det är skönt ibland. Förstår dig när det gäller övningskörning, men det är toppen när det är klart.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. En lugn och skön midsommar har jag haft också.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Njae...Inte direkt i Midsommarmood men Sommarmood hihi ... ❤️
    Ha dé så gott!

    SvaraRadera
  6. Visst är midsommartiden ljuvlig ....❤️
    Önskar en forts skön sommar!

    SvaraRadera
  7. Mums så gott det där såg ut<3

    SvaraRadera
  8. Härligt med midsommar! Oavsett väder:-)
    Övningskör också med min son....men är fortfarande i hålla-hårt-i-dörren stadiet:-)
    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Räktårtan ser ljuvlig ut!
    Nää jag tänker också att väder är väder och fint är en bonus men herregud så många gånger jag har torkat altanen och kastat kuddar ut och in denna midsommarhelg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Här övningskör sonen också, men det får Mr C ta hand om..... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Vad god tårtan ser ut att vara!
    www.kathe.nu

    SvaraRadera
  12. Skönt när de har sina körkort barnen men man blir också utan bil :) Hoppas ni hade en bra midsommar, kram Suss

    SvaraRadera
  13. Det där med positivt tänkande skulle jag behöva träna på, det funkar ofta men i dag brast det.... maken o jag som har semester nu tröttnade på vädret i dag och beställde en resa söderöver. Vi skulle ju inte resa nu eftersom vi var i väg i början av juni...
    Kram J

    SvaraRadera