måndag 17 juli 2017

Väderredo




Vi tog oss en tur till Ullared och varuhuset GeKås. Jag hade inte många förväntningar då jag tänkte att det är helt idiotiskt att åka dit i semestertider. Men eftersom jag älskar att åka dit och ta det som en utflykt och nästan hela familjen var sugna på att åka så tänkte jag att det blir trevligt oavsett. Härlig inställning va? När jag försöker vända något negativt till något positivt kan det bli så. Jag jobbar fortfarande på det där (inte helt lätt nu när nästan alla klagar på sommarvädret, låter lite konstigt när jag plötsligt är så positiv om allt regn och kalla vindar hihi). Vi åkte tidigt och parkerade precis då varuhuset öppnade. Vi gick lugnt runt i en tre fyra timmar utan att det var mycket folk. När vi nästan kände oss klara gick vi och tog en fika och där efter kändes det som något mer befolkat men då var vi ju nästan klara att gå till kassorna. Vi handlade en del bra att ha saker men gladast blev jag för min solhatt. Om jag kommer att använda den vet jag inte men för 69 kr var den snygg tyckte jag. Det var vad jag fyndade för mitt ego. Gladast för dagen blev jag för mina gummistövlar och ett par fritidsbyxor som jag hittade på Engelsson i Falkenberg på väg hem. Nu behöver jag inte känna mig som en färgglad clown när jag är tillsammans med andra jägare eller hundmänniskor haha.
Men bäst av allt var det att tillbringa dagen med mina grabbar även om en valde att stanna hemma.
Gillar ni GeKås i Ullared?

Kram // A

10 kommentarer:

  1. Jag ser att du har gjort dig redo för alla väder, sol och regn det gäller att vara säker... det varierar snabbt. Jättesnygg solhatt och stövlar, vi får hoppas att du får mest användning av hatten.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Den sommarhatten..... :) :) !!! Supersnygg!
    Nja, Gekås är väl inget jag längtar efter... direkt! Handlar helst i vår lilla stad det jag behöver, eller beställer med ett litet klick ;)
    Hoppas Du får väl användning av hatten nu resten av semestern :)
    Sommarkram från Kate

    SvaraRadera
  3. Japp det gör jag :) vi åker alltid dit på semestern i sept o på våren så 2 gånger minst :) fina saker du köpt ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fynd du har gjort kram

    SvaraRadera
  5. Snygga grejer! Jag har väldigt blandade känslor för gekås, visst åker jag dit ett par tre gånger per år. Vi har bara en timmes bilväg dit så det är ingen "stor affär". Ibland kan man göra riktigt bra köp, men där är mycket skit också. Det gäller att hitta guldkornen ;-)
    Här har jag precis gått in på sista (fjärde) semesterveckan och det känns sådär... men nästa vecka jobbar jga bara två da'r så det är ju en helt ok start.
    Kram J

    SvaraRadera
  6. Har aldrig varit där och kommer förmodligen aldrig dit heller. Fina fynd du gjort.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  7. Har varit två gånger på Gekås, men det är nog inte riktigt min grej.

    SvaraRadera
  8. Haha du är som jag! Köper hatt men använder den inte. Hattar är fina inredningsdetaljer. Häng upp den på en krok. Jag var på Ullared med min Ida på påsklovet när hon gick i femman. Måste ha varit 2000-2001. Efter det aldrig mer! Vi blev båda besvikna men det var ett äventyr.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Har varit där 1 gång och känner inte att jag måste åka dit igen *haha* Vilka fina fynd :) Kram och ha det toppen.

    SvaraRadera
  10. Fina fynd! Ullared är toppen:)

    SvaraRadera