torsdag 7 mars 2013

Dagens måbra

God morgon alla fina! I dag är det torsdag och då är det ju fredag i morgon. Det kunde varit värre. Jag vet att alla pratar om vädret och den stundande våren men det är ju så härligt. Jag satt ute på min rast igår och bara njöt av fågelkvitter och sköna solvitaminer. Underbart!
Jag vill dela med mig av en må bra upplevelse. Har ni inte hört denna killen så måste ni göra det.


Han är så super-duktig tycker jag i alla fall. Denna killen heter Linus Svenning. Tänk vilka talanger vi har i vårt avlånga land. " Alltså det är inte klokt" (citat från ett intern skämt).

Lyssna och njut. Ha en underbar dag.

Kram // A

onsdag 6 mars 2013

Inte bara vår ute


Det har flyttat in eller kanske flugit in lite nytt hos mig. Rent för länge har väggarna gapat tomma här hemma. Jag har inte riktigt visst vad som skulle komma upp. Jag inbillar mig att mitt intresse för hem och hus har hittat tillbaka. Det har varit på villovägar ganska länge. Kan detta fenomen bero på ljuset av solen utomhus tro?


Förhoppningsvis är detta bara början och jag hoppas att det kommer mera. Jag kan erkänna att ni hjälper mig i allra högsta grad att inspireras och det tackar jag för.

Jag önskar er en riktigt fin onsdag så här mitt i veckan.

Kram // A

tisdag 5 mars 2013

Energiladda

God Morgon!
Har ni fått fram vårkänslorna än? Det har jag.......nu är det bara energin som ska leta sig fram.
Energi kan man få av dessa godingar till kakor som jag tänkt att bjuda er på receptet på i dag. Det är sonens favorit kakor som vi bjöd på hans kalas i fredags.


Dumleformar

200 g smör
3,5 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
25 st dumlekolor
25 st noblessplattot

Kör allt utom choklad och kolor i matberedaren eller blanda för hand till en mördeg. rulla ut 25 stycken lika stora bollar och lägg i folieformar. Tryck ner en kola i varje och baka av på 200 grader i ca 10 minuter. Låt svalna en stund och lägg sedan på en noblessplatta på varje kaka. Förvara svalt.

Detta är inget nytt recept och det har cirkulerat runt ett tag men om ni än inte har det så varsågod!

Ha en skön tisdag.
Kram // A



måndag 4 mars 2013

Ny vecka

Då var det redan dax för måndag igen. Det har varit en hektisk helg med mycket kalas och en del party och.... sol....den härliga, helt underbara vårsolen. Det har tagit ganska hårt på snön och jag kan säga att det är så härligt att promenera på barmark tycker jag för lite långpromenader i solen har vi hunnit med jag och min underbara äkta hälft. Något som både min knopp och kropp mår bra av.....



Däremot har jag inte hunnit öppna min tidning som jag så spännande handlat men det kommer säkert...snart...ganska snart kanske....tillfälle till det.
Jag ser fram mot en ny spännande vecka och önskar att den går i något lugnare tempo än den förra.

Ha en fin start på denna första vecka i Mars.

Kram // A


söndag 3 mars 2013

Söndagens

Hej söndag!
I dag blir det mer festligheter, min svärfar fyller 75 år idag och det är verkligen värt att firas och det ska firas med ett och annat.
GRATTIS PÅ DIN STORA DAG!!!!


Vilken dag och vilken helg, solen skiner och jag kan ju inget annat än att känna att våren är på gång. Jag känner att vintern börjar släppa taget och att solen vill komma fram mer och mer. Det är vår i luften och det finns ett starkt behov av att ta vara på denna söndag för hej och hå vad snabbt denna helgen har gått....snart är det dax för en ny vecka och måndagen är här igen.

Har ni en bra helg?

Kram // A

lördag 2 mars 2013

Finn ett fel

Vaknar till strålande sol efter nio väl behövda timmars sömn......så härligt. Fast jag hade gärna suddat bort mitt envisa dunkande huvud.


Men det hjälper inte att gnälla....eller? 
Gårdagens meny a la fjortonåringen såg ut som följer : Morotspaj med sallad och bröd, dumleformar och marängtårta som sonen gjort själv ( han är så duktig, det kan vara på egen risk och ganska farligt att visa mamman att man är duktig i köket hehe) till kaffet och gotter efter det. En lyckad kalas fredag och en super-nöjd kille.


Nu....vårda mitt huvud och bege mig ut så jag är fit for fight till kvällens festligheter.

Önskar alla en skön lördag.

Kram // A


fredag 1 mars 2013

Kalasfredag

För fjorton år sedan (Herre Gud...var har denna tiden tagit vägen?) var jag inte något vidare tuff ...haha....det var en kämpig dag men ack så härligt och vilken lycka. Min lilla spjuver till först födde tittade ut (han ville först inte ut men tillslut bestämde han sig för att ändå göra entré). Det är jag så tacksam för!


           Stort Grattis på din fjorton års dag!


Så idag blir det kalas här hemma. Menyn är egen-komponerad av "grisen" him self of course. Men först ska jag hinna jobba lite och sedan skynda mig hem så jag kan pussa lite extra på min lilla  stora pojk.

Det är ju inte bara min lilla älsklings födelsedag, det är ju fredag för er andra också kanske blir det en del fredagsmys...eller?

Kram // A