torsdag 21 februari 2013

Inspiration i köket

Jag fastnar ofta framför datorn och letar inspiration till variation i köket. Det är nog vardagsmaten jag tycker är svårast. Jag kan sitta i timmar och surfa runt på olika sidor och leta recept. Ja, nog tycker jag att det är kul allt annars hade ju inte tiden bara runnit iväg. Tidningar med recept lägger jag en del pengar på (också).


Detta är en tidning som jag tycker har ganska mycket roliga recept och tips. Det är en bilaga till Expressen och GT för 25 kronor.
Oftast är ju maten mitt i veckorna ett måste och det ska gå hyfsat snabbt och ändå vara gott.

Har ni något tips, hämtar ni recept på någon bra sida eller en bra kokbok eller ni kör det gamla vanliga som sitter i huvudet och går av sig själv? (så blir det allt som oftast här hemma)

Jag jobbar sent idag och satt som vanligt igår och letade recept men ändå har jag ingen aning om vad jag ska hitta på i kväll. Kanske blir det kyckling, för det kan vi äta en helt vanlig torsdag :)

Ha en bra dag.

Kram // A


4 kommentarer:

  1. Ikväll blir det Ceasarsallad, så kyckling här med. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Här blir det ofta sökningar på Tasteline när fantasin tryter. Vilket den gör väldigt ofta när det gäller vardagsmaten.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vardagsmaten varken den lättaste eller den roligaste att lägga energi på, tycker jag. Är ofta så trött när jag kommer hem att smidigaste maten lockar mest.

    Jag lyckas faktiskt med att hålla liv i mina orkidéer sedan jag valde en bestämd dag i vecka att vattna dem på. Jag vattnar dem varje lördag och ger dem näring varannan gång, de är hur fina som helst och sätter nya knoppar och stänglar. Jättekul!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte det är kul att laga met, men jag tycker det är kul att ÖNSKA. Och det är jag bra på!
    Ikväll har jag önskat köttbullar! Lite otippat en fredagkväll kanske, men jag blev bara sååå sugen på det! :)

    SvaraRadera