torsdag 7 februari 2013

Semlor som blev skorpor

Tänkte att jag skulle baka semlor och varför göra samma gamla beprövade recept som jag vet blir bra när man kan misslyckas med ett nytt spännande. Jag tänkte att Leila är ju super duktig så jag provar hennes bullar. Det blev hårda icke jästa små rackare som inte kändes så kul till en semla. Vill poängtera att det var säkert inget fel på Leilas recept om man har i alla ingredienser som hon skriver att man ska ha. Men om man som jag glömmer ingredienser så går det utmärkt att skära bullarna som skorpor och torka i ugnen.


Kardemumma skorpor är väldans så gott faktiskt. Nu har jag provat att göra alldeles egna. Mums med smör och ost på.

Ha en bra dag.
Kram // A

7 kommentarer:

  1. Ja ibland blir man glad att man misslyckas med receptet. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att doppa smöriga skorpor i kaffet! Gott!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad trist att det inte fungerade. Jag vet att svärmor, som bakar en del, har haft en del "problem" med Lailas recept. Nån gång fick hon typ dubbla gräddningstiden och sånt.

    SvaraRadera
  4. vad synd! Jag brukar också kunna glömma ingredienser när jag bakar! Tur du kunde göra skorpor av dem!
    kram Helena

    SvaraRadera
  5. Mums lät godare med skorpor xoxo /G

    SvaraRadera
  6. Skorpor är supergott! Jag började baka bröd och semlor i helgen utan nåt mjöl hemma, bra planering...
    Så fin bild på vovvarna i förra inlägget, kram Suss

    SvaraRadera