torsdag 28 mars 2013

Dagens första mål

Det sägs att frukosten är dagens bästa mål......Jag vet inte men jag tycker nog att alla måltiderna (för det mesta) under dagen har sin egen lilla charm. Jag vill gärna att min frukost ska gå relativt snabbt att göra, för jag är hungrig då jag vaknar. Jag har aldrig varit sådan som inte kunnat äta på morgonen. Det spelar ingen roll om min morgon börjar klockan fyra eller om det startar klockan tio. Jag vill ha frukost och idag såg den ut så här.


Yoghurt med banan och nötter med en släng av krisp. Detta var super gott just idag. Min frukostsmak varierar från dag till dag.
Äter ni samma varje dag eller hur ser era frukost rutiner ut?
Min allra bästa favorit är klart nybakade frallor och en god ost till det........

Tänk ett helt inlägg tillägnat dagens första mål :)

 (Ses vi på väg till Blåkulla? För visst hänger ni väl med dit?)

Njut av dagen och ha det gott idag.

Kram // A

10 kommentarer:

  1. Jag skall hämta motorn till kvasten som varit på service över vintern. Så, ja vi ses på Blåkulla. GLAD PÅSK, gumman. Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag är ju likadan, kan äta frukost oavsett tid, och dessutom mycket och mer än gärna.
    Äter samma sak var eviga morgon typ ett år, och sen byter jag ;)
    Just nu är det alltid fil med keso, bär eller frukt, hirshflingor, solroskärnor, linfrö och kanel. Kokt ägg till och så kaffe och mina vitaminer.
    Smaskens!

    Hoppas du får en härlig start på påsk helgen, kram Malin

    SvaraRadera
  3. Frukost MÅSTe jag ha, helst ägg o bacon, juice och latte, sen är jag igång!
    Jodå, jag sitter här och har checkat in i gaten till Blåkulla men jag verkar vara ensam än så länge, inga påskkärringar i sikte än... ;-) Var är ni???
    KRAM o ha en fin påsk! Judita

    SvaraRadera
  4. Ser ut som en frukost helt i min smak!!! Klart vi ses på Blåkulla!!! Krams m

    SvaraRadera
  5. Smarrigt !!! Jag är rätt tråkig..jag äter samma frukost nästan varje dag !! Kanske skulle ta o variera sig lite...näää.

    Fin påsk till dej..kramen

    SvaraRadera
  6. Men det där är jättegott! Brukar själv äta något liknande, förutom på helgen då allt ställs fram känns det som:)

    Kram och ha en fin påsk!!

    SvaraRadera
  7. Jag är ingen frukostmänniska, utan vill ha varit uppe i nå´ra timmar innan jag äter.
    Är jag på jobb, blir det frukost vid 9.30-10. Och då alltid 2 fullkornsmackor. Skittradeeet.

    SvaraRadera
  8. Jag mår illa på morgonen. Måste vara igång en stund innan jag kan få i mig något! Efter en timme blir jag jättehungrig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Smoothie och kokta ägg om jag inte kör Slanka, vi ses på Blåkulla :) kram Diana

    SvaraRadera
  10. Mums vad smarrigt det såg ut att vara! Jag äter chokladpudding till frukost (sån där pulverdiet grejs, inte riktiga varan haha). Jag har börjat få svårt för frukost men denna fungerar utmärkt.

    SvaraRadera