fredag 11 oktober 2013

Happy day!

Igår var det en typisk torsdag här hemma. Jag bjöd familjen på ärtsoppa. Det är torsdagsmat det. Mina (något mindre) killar hade aldrig ätit ärtsoppa (är inte det skrämmande?) Jag fuskar dock lite när jag kokar min soppa. Jag använder buljong och i slutet har jag tärnad skinka i. Det tycker vi blir gott. Givetvis bjöds det på pannkakor efter.


Nog om gårdagen. Idag är det ju fredag tjoho (tänkte om någon av er missat det). Jag festar till det med rykande nybakat franskbröd. Finns det något godare egentligen?


I dag väntar ett frisörbesök i eftermiddag och det ska bli så skönt. Så min fredag kan klart bli bättre....vi får väl se.

Ha det riktigt gott.
Kram // A

8 kommentarer:

  1. Kan ju bara säga att här äts inte ärtsoppa och pannkakor heller. kanske för att jag själv inte gillar något av det.
    Skönt med frissa besök. Ha en skön fredag
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Men oj! Har de slutat med ärtsoppa varannan torsdag i skolorna? Batman gör sånadär långkok med ärtsoppa ibland, men han får äta det själv.... Det är inget jag gillar. Hihi.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar ärtsoppa! Jag köper en sån där korv och värmer i kastrullen. Sen lite mejram o senap till! Gott!

    Fin fredag till dig! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Här är en till som inte äter ärtsoppa eller pannkakor, i och för sig steker jag pannkakor till killarna då o då men det var mer när de var mindre. Härligt att avsluta veckan med ett frisörbesök, alltid skönt att bli lite ompysslad. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Det är många år se´n jag åt ärtsoppa, men jag gillar den om den är lite mer sådär grötig som den man fick i skolan. Ärtorna måste vara riktigt sönderkokta liksom.
    Franskbröd däremot...njä, jag är mer för riktigt grovt med fröer och grejer! Det saknade jag på semestern, kan jag säga1

    SvaraRadera
  6. Åh, hemmagjord ärtsoppa. Det var längesedan sist.

    SvaraRadera
  7. Hemgjord ärtsoppa är så sjukt gott! Vår kock på jobbet gör en fantastisk man äter så mycket att man knappt kan gå sen!

    Hembakad franska är den bästa! Brukar göra efter Leilas recept!

    Ha en riktigt skön helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Mums, ha en härlig lördag kram Diana

    SvaraRadera