tisdag 10 december 2013

Favoriter

Nu så här innan jul blir det en hel del tid i köket vilket jag verkligen gillar. Jag har inga problem med att stå där i timmar, det är min zon....Tänk endast två veckor kvar till julafton.
Lussebullar, pepparkakor och en del goa torrisar är gjorda. Jodå jag ska ge mig på lite godis också snart.


Nu i juletid så har jag ett gäng favoriter. Saffransbicotti är en av favoriterna. Den är torr, sött och underbart god. Receptet jag bakat hittar du här. Jag bytte ut mandel mot pistagenötter i år, så gott. Jag är lite tråkig med att prova nytt, speciellt till jul. 
Hur gör ni, provar ni nytt eller blir det gamla klassiker? (finns det mer än jag som kommer från stenåldern och faktiskt tycker det är ganska trivsamt?)

Ha det gott mycket julegott denna tisdag.
Kram // A

6 kommentarer:

  1. Min favorit också och pepparkasbiscotti kram Diana

    SvaraRadera
  2. Hihi, de boscottisarna måste vara goda. Har nog läst om dem i fem andra bloggar idag. Haha! :)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också saffransbiscotti, första satsen är på väg att ta slut så det får bli nytt bak...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är ingen bakmännsika, men lussekattsbak är ett "måste". Saffransbiscotti ska jag också göra. Eller om det blir utan saffran, så mannen också kan äta (han gillar inte saffran ;)
    Kram /maria

    SvaraRadera
  5. Nä du, jag är inte mycket för att prova och experimentera. Tyvärr. Kör på säkra kort & håller mej til receptet. Oftast.
    Har bakat lussebullar ikväll, men det är det enda. Hittills.

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är kul att testa nytt! Ska göra Ernst julgodis som han gjorde i torsdags.

    KRAM Anna

    SvaraRadera