söndag 1 december 2013

Första advent


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt, och alla människor glädjas att få fira advent.


Välkommen advent, då var det första ljuset tänt. I år kände jag för att plocka fram den gamla traditionella ljusstaken........( är det ett tecken på ålder när man börjar tycka mer om det traditionella än det moderna?)

I går gjorde jag degen till pepparkakor så tanken är att de ska gräddas idag, tyckte det kunde passa så en första advent. Med julmusiken i högtalarna så ska jag hitta julstämningen. Jag känner att den redan är där faktiskt. Ja, jag hade ju bestämt att jag inte skulle jultrixa i år men det går ju sådär. Men jag älskar ju det.

Ha en fin advent.
Kram // A

9 kommentarer:

  1. Ja, det är ju så mysigt att julpyssla! På torsdag startar Jul med Ernst, älskar't!

    Fin första advent till dig! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jättefin Adventsljusstake! Jag körde också på traditionell :)
    Det var kul med sifrorna och blockljusen för nåt år sedan. Men när alla sen har det, då blir jag lite motvallskärring :P

    Ha en fin Advent!

    Kram Verra

    SvaraRadera
  3. Men...om du älskar det, varför inte gå loss på jultrixandet då??

    SvaraRadera
  4. Hät har det ätits bullar och pepparkakor hela dan känns det som!
    Hoppas du har haft en härlig första advent
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Låter mysigt med lite julpyssel och pepparkaksbak :) Ha en fin kväll! Kram Nina

    SvaraRadera
  6. Så fint och vad mysigt det låter med pepparkaksbak till julmusik! Hoppas det var det med:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  7. Jag längtade också efter en gammeldags adventsljusstake i år, men det var en riktigt modern i jullådan här inne i stan. När jag kommer ut till huset på landet då ska jag plocka fram min gamla, klädd med näver och fylla den med vit lav och små tomtar!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. Tycker också om det traditionella, men blandar gärna upp det med lite nymodigheter. Det blir lite hur andan faller på!

    Pepparkakor köper jag…tro det eller ej:-) Eller så blir det köpt pepparkaksdeg för att barnen ska få baka lite.

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Det bästa är ändå att man kan variera sin jul som man vill, traditionell ena året och kanske modern nästa.
    Å jag älskar advent, julmusik och framför allt ljuset som poppar upp i alla fönster.
    Kram

    SvaraRadera