torsdag 9 januari 2014

Vardag i lyx eller?


Det sägs av en del att vardagsmaten är trist. Jag vet inte men ibland är det allra enklaste också väldans så gott och ibland bortglömt. Jag har sett på olika sociala medier en del som ätit fläskpannkaka eller som en del kallar det ugnspannkaka. Det gillar jag.Vi har inte det så ofta för det glöms liksom bort men gott är det. Gärna med rårörda lingon till. För er som gör detta utan att blinka kan scrolla ner en bit, för er andra så kommer mitt recept här.

Fläskpannkaka

3 pkt tärnad bacon 
3 dl mjöl
ca 5 dl mjölk
5 ägg
salt och peppar
Stek bacon och lägg i en smord ugnsform. Blanda mjöl och mjöl, vispa slätt. Blanda i ägg och krydda. Häll över baconen. Grädda på 200 grader i 25 minuter.

Vad är vardagsmat för er?

Önskar er en skön torsdag.
Kram // A

8 kommentarer:

  1. Fläskpannkaka är mums kram Diana

    SvaraRadera
  2. Fläskpnnkaka älskar mina killar o är en typisk vardagsrätt hemma hos oss. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Fläskpannkaka är ju sååå gott!!! Det måste jag laga snart. Ja nu är verkligen vardagen här hos oss på både gott & ont. Skitsnygga uggs du visade i förra inlägget... Älskar uggs trots att jag nästan alltid är varm. Krams Maria

    SvaraRadera
  4. Mmmm så gott det är med ugnspannkaka! Jag kör på ett recept med riven potatis och morötter i, är inte så förtjust i bacon!
    Köttfärssås och spaghetti är nog det som äts mest hos oss!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Vardagsmat är sånt som man lagar ofta. Och så brukar det vara billigt och snabblagat. :) Jag brukar ibland göra ugnspannkaka till Batman, då ligger jag på plus för han älskar det. Själv äter jag något annat då. :)

    SvaraRadera
  6. Här äter vi fläskpannkaka både nu och då - gärna med bacon som får försteka i formen en stund. Mums!

    SvaraRadera
  7. Fläskpannkaka är gott! Det har vi ibland:-)
    Annars blir det mest husmanskost som barnen gillar: Enklast så:-)

    Fredag i morgon. Tjohoo!!:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera