söndag 16 februari 2014

Banankladdkaka


Jag tänker inte ens kommentera melodifestivalen igår......
Jag bjuder i stället på ett gott recept. Mannen min är inte jätte glad för kladdkaka men denna varianten passade de manliga smaklökarna. En saftig och väldans så god kladdis. Alltid bra med alternativ för de övermogna bananerna. Prova gärna.

Banankladdkaka

150 g smör
2 ägg
3 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1,5 dl mjöl
2 mogna bananer

Smält smöret och låt svalna. vispa samman ägg och socker. Blanda i övriga ingredienser och de mosade bananerna. Häll i smord och bröad form. Grädda i 175 grader i ca 20 minuter. Låt den gärna stå i kyl över natten och servera med en klick vispad grädde.

(De åker skidor i T-tröja på Tv......det ser lite konstigt ut.....eller?)

Ha en fin fin söndag.
Kram // A

6 kommentarer:

  1. Ett öga på OS o ett öga i blogglandia.....Banan i kakor ger en bra saftighet o en bra smaksättning. Mello ja vad säger man..... Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Det lät gott med banan i! Är heller inget fan av kladdkaka så jag skulle kanske testa detta.

    SvaraRadera
  3. Åh, det måste jag testa! =)
    Kram /maria

    SvaraRadera
  4. Kollade inte på mello igår. Kanske lika bra det! Jag gillar ju banankaka så detta är nog nått för mig =D
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  5. Nej jag kollade inte... Men banankaka lät ju gott! Ibland tar jag övermogna i pannkakssmeten!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Så gott! Detta måste jag testa, det är säkert lika gott som andra recept du lagt ut.
    Kram Stina

    SvaraRadera