onsdag 3 september 2014

Lyssna eller endast höra?


Alla har vi väl råkat ut för folk som pratar och pratar men inte kan lyssna på andra. När man försöker säga något så är det precis som det inte finns något intresse alls utan de endast vill flika in med sitt och helst bara prata om sig själv. Den sorten känner jag inte att jag är men jag skulle vilja vara bättre på att lyssna. Jag har nog lite svårt för att lyssna och verkligen höra vad andra säger. Jag har övat och övar fortfarande på att lyssna på andra och då också att höra vad de har att säga, betyder inte alltid samma. Nu är ingen av min familjemedlemmar speciellt pratfriska så men det har ett tag sagt att spenatstuvning fattas på vår matsedel (hur får man till en bild så det ser gott ut med stuvad spenat?). Den önskan både lyssnade jag till och hörde för att sedan bjuda det på gårdagens middag. Det tar sig....jag börjar lära mig.
Spenatstuvning hör till mina killars favoriter.....gillar ni spenat? Jag serverade stekt fläsk till...mumsigt!

Ha en fin fin dag.
Kram // A

16 kommentarer:

  1. Spenatstuvning är gott till prinskorv och potatis ;)
    Ja, det är viktigt att lyssna till andra om man själv vill att någon ska lyssna på vad man har att säga ;)
    Känner till en människa, som är exakt så där som du beskriver i början. Ska bara prata om sitt, sitt, sitt och sig själv.... DRYGT!
    Hoppas resten av familjen blev glada över spenaten! ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Jag älskar spenat! Så gott!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Kan säga att spenat är en av våra favoriter här hemma, gräddstuvad främst.:-) Kramizz och ha en bra dag/Laila

    SvaraRadera
  4. För mig så handlar det där med att lyssna, om att vara här och nu. Är jag stressad och tänker på vad som ska göras här näst är jag en skitdålig lyssnare. Det där får jag träna på resten av livet=))

    Älskar spenat!
    Härlig dag till dig// Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Älskar spenat, kan äta det hur mycket som helst :)

    SvaraRadera
  6. Haha, o då jag vet vad du menar. Spenat gillar jag :)
    Nyttigt och gott. Kramen

    SvaraRadera
  7. Hej!!
    Man hann ju inte prata ordentligt i lördags, men jag ser att du hamnade bredvid Stina som jag kom dit med bla :) så gullig tjej!

    Jo, det vet jag vad du menar - det finns de som bara pratar o pratar och aldrig lyssnar. Ärligt så tar jag omvägar i mataffären ibland om jag ser nån av den kategorin..

    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Babyspenat älskar jag, jättegott att bara snabbsteka. Stuvad spenat går an, men bara liiiite.. med ägg och eventuellt falukorv. Med fläsk har jag aldrig testat.
    Jag är en ganska tyst person som gärna överlåter snacket åt andra. :)

    SvaraRadera
  9. Bra skrivet! Folk är otroligt dåliga på att lyssna.
    P.S. Jag tycker det ser jättegott ut!

    SvaraRadera
  10. Kloka ord! Det är ju så, att lyssna och höra är inte alltid samma sak. Jag har också övat mycket på det där och tror nog att jag blivit lite bättre....
    Och spenat är gott! Något som är gott är rökt makrill, stuvad spenat och ägg! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag har ett dövöra det är när mina barn är i sitt esse med gap, skrik och gnäll hehe...
    visst är det viktigt att lyssna...
    Jag älskar spenat, speciellt till makrill

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Ofta har jag svårt att höra vad folk säger, men jag tror det beror på att jag har mycket på "kontoret" ... Skärpning på mig i vilket fall, det är ju ingen ursäkt kan man tycka..
    Spenatsoppa åt vi här om dagen...smarrigt!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  13. Att lyssna på riktigt är verkligen en konst. Jag älskar spenat, äter det i sallad nästan varje dag☺️
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  14. Gärna spenatstuvning men nej tack till fläsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera