onsdag 1 oktober 2014

Rosa månad


I dag startar den "rosa" månaden. Oktober, månaden som i flera år har tillägnats striden mot bröstcancer. Det är faktiskt tolfte året på rad som cancerforskningens rosa-bandet kampanj drar igång. En insamling som kan göra så mycket. Alla kan vi bidra med något......

Det är aptidigt och jag hoppas på soligt höstväder idag. Det är också onsdag och vi har lill-lördag mitt i veckan dag och nu ska jag bege mig till några timmars spännande arbete för att sedan skynda hem för lite eftermiddagsmys med mina killar....

Ha en fin fin dag.
Kram // A

13 kommentarer:

  1. Borde vara full fokus på all cancer hela månaden... Mmm, så gott med geischa! Hoppas du får en riktigt spännande dag på jobbet.. ;)
    Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Mums vad gott med choklad. Rosa månaden och jag har beställt hem den rosa kokboken. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Geisha, gott med nougat! Har du sett ICAs senaste reklamfilm? Så bra! En käftsmäll mot bröstcancer!! Heja oktober 2014!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Jag stödjer rosa bandet! Ha en mysig kväll med killarna.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Bra att uppmärksamma rosa bandet!
    God soppa och fin måndagsbild på dig. Tyvärr blir det inte Stockholm 10/10 för min del. Vi får hoppas att vi ses snart ändå. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Det har blivit en fin tradition att köpa minst ett rosa band varje år! :)

    SvaraRadera
  7. Håller med Channal, ICAs reklamfilm
    är jättebra, toppen att det samlas in
    så mycket pengar i okt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Dom där Geisha åker alltid ner i min godispåse!
    Håller med No34 mer uppmärksamhet åt all cancer!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Japp o jag kommer köra mina rosa fredagar som varje år, mitt bidrag till forskningen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Det bästa med rosa månaden är att det är som att det sitter som en smäck hos folk. Känns som att dom flesta skänker en slant och det är ju fantastiskt!

    Och vet du, drömfångaren...Det kan ju vara psykologiskt förstås men jag tror på att den funkar. Jag sover under min ena och det ger i alla fall mig ro.Tror att det är mjukheten som gör det=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  11. Älskar rosa och ska köpa allt jag kan komma över för att bidra kram Diana

    SvaraRadera
  12. Den ger smak av kokos om man använder den kall, aningens varm med men inte mycket, Jättegod, kram

    SvaraRadera
  13. Här kör vi med rosa rosor från trädgården i vaser :-) och skickar såklart en extra tanke till min kusin som kämpar mot sin bröstcancer :-(
    Kram Katja.

    SvaraRadera