lördag 18 oktober 2014

Svampig lördag



En helt oberörd lördag vaknade jag upp till idag. Mannen min hade inget bokat och inte jag heller så vi tog på oss kläder som passade detta väder (första dagen denna veckan utan regn) och gav oss ut i djupa skogen för att leta "guld". Jag har sett alla bilder på godissvampar på tidningspapper (kul tycker jag faktiskt haha) men tycker att det var väl ändå fusk. Glad i hågen vandrade vi hem med ett gäng kantareller....mums!
Kvällen är dock planerad och inget ska störa mig klockan åtta....Jag ska se Så mycket bättre, som jag längtat. Ska ni titta?

Ha en fortsatt bra lördag.
Kram // A

19 kommentarer:

  1. Min dag har jag spenderat i köket :)

    Å så mycket bättre ska jag också se, längtar till kl 20.00.

    SvaraRadera
  2. Självklart ska jag titta, det bästa programmet på länge. Härligt med kantareller. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jag har också plockat svamp, en kort stund. Gott med lite svamp till kvällen.
    Ska också se "Så mycket bättre"
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sitter bänkad precis nu framför TVn och så mycket bättre. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Ja så klart så mycket bättre Xo Gunilla

    SvaraRadera
  6. Ser härligt ut!
    Det gäller att passa på nu innan frosten tar de sista..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Å kantareller som ju bara är sååå gott!
    Vi kollade här med och tyckte det var sååå bra!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Mysigt att plocka svamp :) kram Diana

    SvaraRadera
  9. Skönt med en oplanerad dag! Så mycket bättre kikade jag på. Gillar också det programmet. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Hoppas du hittade en hel korg med skogens guld o hade en myysig kväll i TV-soffan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Bara myslördag här med, med Så mycket bättre som avslutning!
    Hoppas Ni fyllde korgen rejält med guld!
    Kram Kate

    SvaraRadera
  12. Så mycket bättre tittar jag hemskt gärna på. Carola höll ganska låg profil dessutom, tack för det (hon sjunger bra men jag har lite svårt för henne).
    Men åh, jag vill också ut och hitta guld!

    SvaraRadera
  13. Det är väl härligt att gå i skogen ibland.
    Ha en toppendag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Vad gott! Jag har aldrig plockat svamp, vet inte vad som ska ätas och inte. Men nångång ska väl bli den första. Får ta med nån svampkunnig person.

    Ha en skön söndag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Lycka och så gott!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Vilken mysig dag :)
    Såg bara lite av Så mycket bättre, somnade tyvärr hehe.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Vad mysigt att vara ute i skogen och kul att hitta svamp. Jag såg Så mycket bättre och blev impad av första programmet. Kram Suss

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig dag i skogen ni haft!! Och så gott med kantareller. Jag hittar aldrig gula kantareller (förutom en och annan på den egna tomten), fattar inte varför de är så svåra att hitta!?

    Javisst, här blev det också TV-Soffan framför Så mycket bättre, superbra program!!

    kramar aka

    SvaraRadera
  19. Visst var så mycket bättre bra?!
    Jag tyckte att det var suveränt.

    Svamp ja, här lär det bli godissvamp resten av hösten för jag hittar inga=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera