torsdag 5 februari 2015

Våga, är något jag borde lite mer


Mat och bakmagasin inspirerar mig. Även om jag har lite svårare att följa och ta ut svängarna då det gäller mat. Det går fortare att bara köra på känslan. Vid bakning är det lättare att följa recept. Bakning är ju lite en kemisk process då allt ska klaffa. Trots att jag tittar mycket både i kokböcker och magasin så är jag dålig på att testa. Det får nog bli ändring på det, eller vad tycker ni? Experimenterar ni mycket i köket?

Ha en fin dag!
Kram // A

9 kommentarer:

  1. Jag läser ju mkt kokböcker och matmagasin, så då får jag ju rätt mkt inspiration genom det, och det använder jag gärna när jag kör mitt race i köket, och det gör jag rätt ofta. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Jag är för feg för att experimentera, borde helt klart börja våga mer jag med :)

    SvaraRadera
  3. Jag experimenterar väldigt sällan, haha. Hemskt tråkig när det gäller mat och bak...Håll oss uppdaterade när du testar så vi får veta hur det går=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Jag följer ytterst sällan recept när det kommer till mat, jag tar lite av det som finns hemma och gör en egen kombo på det det, än så länge har det mesta blivit bra.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Ha ha kul med samma bilder... Tänker ungefär lika?? Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Våga är bra. Jag behöver också våga mer....vart kommer den där rädslan att misslyckas från? Och vad är egentligen att misslyckas....?!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Älskar att läsa mat- och bakböcker och tidningar, är väldigt olika med att följa recept. Vid bakning alltid och vid matlagning sällan... ofta är det nåt man inte gillar eller har hemma vid matlagningen och då kör jag på känn.
    Kram J

    SvaraRadera
  8. Är som du! Dålig på recept men inte bakrecept:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Vi har många receptböcker men jag är urkass på att använda dem... Oftast kommer min inspiration från nåt jag sett på tv, sen googlar jag recept. Första gången gör jag nästan alltid exakt efter receptet men gillar jag det så gör jag ofta om det lite de andra gångerna.

    SvaraRadera