onsdag 15 april 2015

Folk, vänner eller bekanta



Jag funderar på hur vi känner olika människor. Det finns vänner, bekanta och andra som vi känner. På sociala medier kan vi ha många "vänner" men hur känner vi varandra egentligen, det tycker jag är intressant. Nu i vuxen ålder tycker jag faktiskt att det är ganska svårt att hitta ny vänskap. Jag hinner inte, det finns inte tillräckligt med tid. För att ha vänner tar tid. Vänskap är något som måste underhållas. Jag tänker ofta på hur lätt det var att ta kontakt med andra som barn......
I bland tänker jag också......om jag inte funderade så himla mycket hela tiden haha.

Kram //A

13 kommentarer:

  1. Håller med dig, hinner inte att umgås med vänner längre men nu borde jag ju ha mer tid.... Tror att det sociala livet på nätet har tagit över. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Har fått otroligt många nya vänner på äldre dar, som verkligen har blivit nära vänner sen har jag en handfull gamla vänner kram Diana

    SvaraRadera
  3. God morgon! :)
    Det är mycket svårare att hitta vänner som vuxen tycker jag.
    Jag har hittat en jätte fin vän genom jobbet!
    Henne skulle jag lyfta berg för.
    Och jag kan prata om ALLT med henne trots att vi inte har känt varandra sedan barndomen.
    Annars är det som du säger svårt.
    Bloggare i all ära. Men hur bra känner vi varann egentligen!
    Vilka vågar och vill för den delen vara helt ärlig och dela med sig av allt i sitt liv här inne?!
    Bloggen kan ju för många vara ett komplement till livet bredvid!
    Där man bara visar en sida av sig själv!
    Man skall absolut vara vänlig och behandla andra som man vill bli behandlad själv!
    Ett ordspråk som fler borde ta till sig!
    Men det skulle ju vara så mycket roligare diskussioner om fler vågade vara sig själva och säga var dom egentligen tycker!
    Eller har jag helt fel?!
    Måste nog bli ett inlägg om det här idag! :)
    Ha en super bra onsdag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Och folk som förr var vänner, är de fortfarande vänner även om man inte umgås (bara glidit isär) eller de ska benämnas som bekanta då? Det är himla trixigt det där...

    SvaraRadera
  5. Intressant läsning och där fick jag också en funderare :-D

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig! Har några vänner från förr som jag träffar, men oftast hittar man nya vänner genom jobb, barnen och intressen. Du och jag hade himla trevligt vid bordet i Enköping. Hade varit kul att ses igen...Kram

    SvaraRadera
  7. Jag har några få men nära vänner, vänner jag kan prata med allt om.. sen finns det vänner som man träffat genom Wiggos sporter, där vi umgås tillsammans mammor o pappor... en annan sak, det finns vänner jag har gjort slut med! Finito, bye bye!
    Många (även jag) har träffat bloggare irl, det är en pirrig känsla att ses för första gången och man "känner varann"

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Tack vare bloggen har jag fått nya, fina, nära vänner och det är jag så otroligt tacksam för. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Usch jag har inga vänner alls. Inga som jag umgås med. Och jag har ingen aning om hur man får nya. Dessutom så tänker jag som dig: hur ska jag hinna med? Kram

    SvaraRadera
  10. Många av minna vänner här vet jag mer om än mina kollegor o bekanta! Lite kul!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Nära vänner har man haft men så har livet kommit emellan och man har glidit ifrån varandra. Det är lite synd. För vänner behöver man ha för att kunna prata med och skoja med om allt. Svårt att få nya vänner i vuxen ålder- ja håller helt med dig om det. Jag kan bli din vän :). Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Heheh ja när man var liten räckte det med att man gillade samma färg så var man bästis :-).

    Jag har haft turen att lära känna 3 fantastiska tjejer i den lilla staden vi flyttat till. Vi har verkligen klickat vilket inte är så vanligt nuförtiden tycker jag! Men som du säger man måste ju vårda sin vänskap och man hinner inte med alla man vill.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Vänskap är svårt..... många vänner har fått stå tillbaka pga att man varit så olika i barnlivet, en del som man umgåtts med tack vare barnen har vi tappat... Det var säkert barnen som höll ihop oss.
    Jag jobbat just nu på att plåstra ihop gamla kompis-skap. Det är svårt, men det får sakta framåt.
    Kram J

    SvaraRadera