fredag 24 april 2015

Myyys en fredag



Fredagsmyset är nära nu.....
Nix, här är inte städat,  ingenting är perfekt här inte  men vad gör väl det. Jag och sonen som fortfarande är sjuk har legat i varsin soffa och tittat på Teenwolf  mestadels av dagen. Faktiskt en riktigt spännande serie. Det tar på krafterna att ha "nattvak". Det är alltid nätterna som är tuffast då man är sjuk och även då för mamman som känner sig som en robot som hoppar upp och ner från soffan mer eller mindre sovandes,  ständigt på givakt......puhu! Men visst kör vi mys ändå. Vi släcker lampan och blundar för röran helt enkelt. I kväll festar vi på hela, gjorda hamburgare.

Enkla burgare

800 g färs
1 finhackad gul lök
1 ägg
1/2 dl matlagningsgrädde
1/2 dl senap med smak av chipotle och svarta

Blanda ihop allt och platta ut till stora biffar. Stek på båda sidor och servera med valfritt tillbehör. Gott! 

Jag önskar er alla en fortsatt bra fredag.
Kram // A

14 kommentarer:

  1. Det gör ni rätt i ..att blunda för röran. Det tänker jag också göra när jag kommer hem. Tänker ta tillvara på solen istället.
    Ha en skön fredag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Men va tråkigt att han fortfarande är sjuk!
    Helt rätt att strunta i röran. Den går ingenstans! ;)
    Ha en jätte mysig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag blundar ofta för röran...
    Hemmagjorda burgare är ju så gott

    Krya på sonen

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Här blundas det också och myser med tända ljus och ett glas rödvin. Krya på er. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Gott! Hamburgare har jag ätit idag men din verkar godare. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jag gör det enkelt för mig, pasta och köttfärssås. Ett litet glas vin blir det också, men bara ett skall köra Jeep i skogen i morgon.
    Krya på Er!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Vi ska göra hamburgare i morgon. N har beställt.
    Jag har nog lite olika egentid. En är när jag kör mina PW´s på morgonen. Allt är lugnt och tyst......

    Ha en toppen helg och krya på er!!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Det gör du rätt i. Fortsätt mys med barnen och hoppas de blir piggare snart. De är viktigare än städningen. Fredagskramar Susanne

    SvaraRadera
  9. Gott med burgare!
    Krya på dig och sonen, kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Här lev det också hamburgare med en helt ny färs som var galet god kram Diana

    SvaraRadera
  11. hoppas det är bättre idag :) här börjar jag och lillskruttan känna oss dåliga och vi som hade en massa inbokat i helgen…
    Men men soffmys är ok det med ;)
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Kikar in och önskar dig en fantastisk lördag

    SvaraRadera
  13. Skönt att ni får in lite mys trots sjukdom! Hemmet blir städat förr eller senare, det är ingen som dör av lite stök och damm. :)

    SvaraRadera
  14. Skönt med en dag i soffan och låta alla måsten vara....de försvinner ju inte (tyvärr).
    Kram J

    SvaraRadera