fredag 8 april 2016

Kyckling gratäng med chips


Kycklinggratäng med chips

900 g kycklingfilé
3 dl vispgrädde
1 dl majonnäs 
1/2 brk mangochutney
Grillkrydda, salt och peppar 
100 g chips
ev. riven ost

Skiva och bryn kycklingen tillsammans med grillkrydda. Lägg i en form. Vispa grädde och blanda i övriga ingredienser. Häll över kycklingen och toppa med chips och riven ost. Servera med en sallad och kokt ris.

Kanske kan detta vara ett festligt middagstips inför helgen.

Ha en fortsatt bra kväll.
Kram // A 

8 kommentarer:

  1. Det kan ju bara bli bra när chips finns med i bilden! 😉 Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Det låter som nåt man måste prova! Med chipsen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Krispigt och gott. Jag har ett liknande recept fast med fisk. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  4. Är på riktigt lite skeptisk till snacks i mat... Men älskar det i skål! Har även sett recept tidigare på gratäng med ostbågar i....
    Kram J

    SvaraRadera
  5. Mums så gott, måste nog testas.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Det där lät spännande med chips. Har jag aldrig sett tidigare!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Jag har ett liknande recept sparat i mobilen o har tänkt det måste jag testa och ja nån gång kanske det sker .... Kram

    SvaraRadera
  8. Men det här måste jag testa med ungarna i veckan. Tack för tipset.
    Hoppas du har en skön söndag.
    Kram Petra

    SvaraRadera