söndag 24 april 2016

Tecken av vår




Nu är det verkligen så vackert ute. Alla knoppar som bara vill brista och slå ut. Hela skogen här är täckt som ett hav av vitsippor. I skåne har helgen bjudit på riktigt vårväder. I går var vi ute och fixade och trixade i trädgården och nä det gillar inte jag även om det är superskönt att vara utomhus nu. I dag är det lite mer april väder, jag läste nyss att ca 4 km härifrån snöar det dock inte hemma hos oss puhu. Snö känner jag att jag är klar med för nu faktiskt. Jag torkar min tvätt ute och det är för mig ett riktigt vårtecken. 
Vad är ett tydligt vårtecken för er?

Nu tror jag att jag ska fixa söndagsfika.
Kram // A  

10 kommentarer:

  1. Här har vi fått lite snö idag :( Vad härligt att kunna hänga ut tvätt.
    Vad roligt att se en bild på dig från skoltiden :)
    Ha en finfin söndag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Igår var det varmare än idag, för idag är det svinkallt. Men vår för mig är när blommorna brister och man kan börja klippa gräset och känna den nyklippta doften. Just nu snöar det här, inte kul.
    Hoppas värmen kommer snart. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vi hade riktigt härligt vårväder i går, men i dag har det varit snö, regn och hagel... Kram J

    SvaraRadera
  4. Här har det minsann snöat idag. Inte kul alls.
    Vårtecken för mig är vitsippor och tussilago och fågelkvitter.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vårtecken för mig är solglasögon och en tunnare jacka.

    SvaraRadera
  6. Vårtecken för mig är att hänga ut tvätt , tussilago o vitsippor kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. säger detsamma att va glad man blir av alla söta blommor nu VÅR
    Fin måndag till dej söta du kram

    SvaraRadera
  8. Härliga vårtecken, bara det kan bli lite varmt också..kram

    SvaraRadera